۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۸۷۰۷۷
دبیرکل اتحادیه علمای مقاومت:

مدعیان اسلام در برابر کشتار مردم در سوریه و عراق سکوت کرده‎اند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای اهل سنت لبنان کشتار مسلمانان به دست کسانی که شعار الله اکبر سر می دهند را یک عذاب الهی توصیف کرد که در نتیجه خیانت دولتمردان و برخی عالمان دینی به وقوع پیوسته است.
شيخ ماهر حمود دبيرکل اتحاديه جهاني علماي حامي مقاومت اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود، دبیرکل اتحادیه علمای حامی مقاومت اسلامی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد القدس صیدا برگزار شد، به مشکلات عدیده کشورهای اسلامی منطقه اشاره کرد و گفت: برخی می گویند گرد و غبار و بلایای طبیعی که در کشورهای اسلامی مشاهده می شود عذابی از سوی خداوند است اما باید گفت عذاب حقیقی کشتار و ویرانگری است که در سوریه و عراق و لیبی و دیگر کشورها شاهد آن هستیم.

 

وی افزود: عذاب حقیقی این است که عده ای با سردادن شعار الله اکبر به راحتی دست به جنایت های هولناک و اقدامات ضد بشری می زنند و خون مسلمانان بی گناه را بر زمین می ریزند.

 

این عالم اهل سنت لبنان ادامه داد: زمامداران امور در کشورهای منطقه کسانی هستند که اموال مردم را به غارت برده و به دین مردم خیانت کردند و در زمینه خدمت رسانی به آمریکا و رژیم صهیونیستی از هیچ تلاشی دریغ نکردند. عالمان دینی نیز همواره افتخار می کنند که عقیده ما درست است اما آن را با عمل صالح به منصه ظهور نرساندند.

 

ماهر حمود به سکوت برخی عالمان دینی به وقایع یمن و سوریه و عراق انتقاد کرد و گفت: بسیاری از کسانی که داعیه دین و اسلام دارند در برابر جنایت‌های فراوانی که در یمن و سوریه و عراق به انجام می رسد لب فرو بسته اند. ثروتمندان نیز به جای دستگیری از مستحقان در پروژه های استعماری دیکته شده از سوی غرب سرمایه گذاری می کنند.با تمام این شرایط باید پرسید آیا ما مستحق این عذاب الهی نبودیم؟

 

خطیب جمعه مسجد القدس صیدا به بحران آوارگان سوری و عراقی اشاره و تصریح کرد: کشورهای غربی در حالی آوارگان را می پذیرند، که کشورهای سرمایه دار نفت خیز منطقه از پذیرفتن آنان سرباز می زنند و با وقاحت تمام می گویند که آوارگان دارای عقده های درونی و روانی هستند.

 

وی در پایان به بحران سیاسی و اجتماعی موجود در لبنان پرداخت و خاطر نشان کرد: بحران لبنان تحت تاثیر بحران های موجود در منطقه است و اگر مذاکرات به نتیجه نرسد و با فساد سیاسی واداری مقابله نشود، اوضاع در این کشور وخیم تر خواهد شد./1321/ب902/د

ارسال نظرات