۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۸۸۳۹۵
یکی از علمای اهل سنت لبنان در گفت‎وگوی اختصاصی با رسا:

وحدت مسلمین شمارش معکوس نابودی اسرائیل است/ آمریکا پروژه تفرقه میان شیعه و سنی را دنبال می‎کند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان اعلام کرد که فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی یک امر قطعی است که در آیات و روایات نیز بدان اشاره شده و کشورهای عربی همسو با این رژیم نیز باید بدانند که نابودی این رژیم آنها را نیز به فروپاشی می کشاند.
شيخ بلال شعبان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ بلال شعبان، دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان، در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزای رسا، به وعده‌های خداوند متعال در قرآن کریم مبنی بر نصرت مظلومان علیه ظالمان اشاره کرد و گفت: بدون شک بنا بر وعده الهی، رژیم غاصب صهیونیستی که مصداق بارز یک رژیم ظالم است نابود خواهد شد.


وی در ادامه با شرح حدیثی از پیامبر گرامی اسلام گفت: ایشان فرمودند که پیش از اینکه قیامت برپا شود جدالی عظیم میان مسلمانان و یهودیان ایجاد می شود که در این مبارزه پیروزی از آن مسلمانان است. این حدیث اشاره به حقیقت آیاتی در قرآن کریم دارد که از نابودی بنی اسرائیل و برچیده شدن آنان از صفحه روزگار سخن می گوید.


این عالم اهل سنت تاکید کرد: رژیم غاصب اسرائیل در لبه پرتگاه فروپاشی است و آنچه مانع شده که این رژیم در این پرتگاه سقوط کند اختلافات داخلی در کشورهای اسلامی است. اسرائیل غاصب پس از جنگ با حزب الله در سال 2006 و جنگ غزه، به خوبی دریافت که چیزی از عمر این رژیم ظالم باقی نمانده است و حتی نتانیاهو نیز در پیامی گفته بود که اسرائیل با یک بحران در باره اصل وجود خود دست و پنجه نرم می کند.


بلال شعبان با بیان اینکه پایان اختلافات داخلی مسلمانان مساوی است با شروع شمارش معکوس نابودی اسرائیل، افزود: رژیمی که سنگ بنای آن تبعیض نژادی و اشغالگری است، به خودی خود رو به نابودی می رود، چرا که برای این رژیم هیچ اصالت و ماهیتی که مربوط به حوزه دین و انسانیت باشد ، تصور نمی شود.


دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان به اختلاف افکنی آمریکا میان شیعیان و اهل سنت اشاره و خاطر نشان کرد: کسانی که گمان می کنند آمریکا با اهل سنت بوده و ضد شیعه است و یا برعکس در توهم به سر برده و از پختگی عقل بی نصیب مانده اند. آمریکا نه جانب اهل سنت است و نه حامی شیعیان؛ بلکه آمریکا شیطان بزرگی است که تمام تلاش خود را برای نابودی اسلام و ضربه به کیان مسلمانان به کار گرفته است.


وی در پاسخ به سوالی در رابطه با اقدامات محور مقاومت در راستای نابودی اسرائیل گفت: محور مقاومت در تلاش است که روحیه مقاومت را درون هر مسلمانی نهادینه کند؛ آن وقت است که تمام مسلمانان در این محور گام برخواهند داشت. این بر خلاف خواسته بسیاری از کشورهای عربی است که سعی دارند مقاومت را یک جبهه سیاسی نشان دهند. این کشورها سعی دارند که قضیه فلسطین را مربوط به اهل سنت بدانند و محور مقاومت را در دست شیعیان معرفی کنند و با اختلاف اکنی میان این دو فرقه از کارآمدی بالای محور مقاومت بکاهند. این درحالی است که قضیه فلسطین متعلق به تمام مسلمانان است و در این مساله فرقی میان شیعه  سنی نیست.


این عالم اهل سنت لبنانی نسبت به ارتباط دیپلماتیک برخی کشورهای عربی با رژیم غاصب صهیونیستی انتقاد کرد و ابراز داشت: هر کشوری که مسیر و رویکرد سیاسی خود را با این رژیم همسو کند، باید منتظر باشد که در صورت فرپاشی این رژیم، آن کشور نیز با چنین فرجامی روبرو شود./1321/ب901/ک

ارسال نظرات