۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۸۹۰۳۷
یکی از علمای اهل سنت لبنان:

سکوت کشورهای عربی در قبال مساله فلسطین نتیجه توطئه حکام عرب با اسرائیل است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان تاکید کرد که حاکمان عربی که در قبال توهین یهودیان افراطی به مسلمانان لب فروبسته‎اند، در حقیقت کسانی هستند که دست در دست دشمن اصلی مسلمانان گذاشته‌اند.
شيخ احمد قطان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد قطان، رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان در پیامی، با اشاره به هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی شهرک نشینان افراطی پشتیبانی شده از سوی نظامیان اسرائیلی تصریح کرد: متاسفانه حاکمان عرب در برابر توهین‌های آشکار یهودیان به مقدسات اسلام لب فروبسته اند.


وی افزود: در این شرایط که پروژه یهودی سازی مسجد الاقصی از سوی رژیم صهیونیستی در حال اجرایی شدن است و دولتمردان عرب با علم به این موضوع اعتراضی نمی کنند، می توان به خوبی دریافت که این افراد با دشمن اصلی مسلمانان یعنی اسرائیل توطئه کرده اند تا استکبار جهانی در سایه سکوت ذلت بار جهان عرب به اقدامات شوم خود در این سرزمین ادامه دهد.


وی خطاب به کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان گفت: باید بدانید که هدف نهایی این رژیم غاصب نابودی کامل مسجد الاقصی و محو تمام آثار اسلامی از سرزمین فلسطین است. اگر انتفاضه جدیدی برای آزادی قدس شریف شکل نگیرد، پروژه یهودی سازی قبله اول مسلمانان به مرحله نهایی می رسد.


این عالم اهل سنت لبنان ادامه داد: رژیم صهیونیستی تنها زبان زور را می فهمد و با این رژیم که مروج خوی وحشی گری است، نمی توان با مذاکره و قرارداد، به تفاهم و نتیجه رسید. مسلمانان باید با حمایت همه جانبه از فلسطینیان و محور مقاومت در این سرزمین، در جهت آزادسازی قدس شریف به یک وحدت فراگیر برسند و اقدامی جامع انجام دهند.


قطان در پایان با بیان اینکه تنها راه حل رهایی قدس شریف از چنگال اشغالگران تمسک بر محور مقاومت است، اظهار داشت: آفت اتحاد مسلمانان اختلافات مذهبی و تعصب محوری است که خواسته دشمنان اسلام است و مسلمانان با کنار گذاشتن این اختلافات و تکیه بر نقاط مشترک می توانند سد مستحکمی در برابر زیاده‌خواهی های این رژیم غاصب ایجاد کنند./1321/ب902/د

ارسال نظرات