۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۸۹۹۴۵

واکنش جبهه خلق برای آزادی فلسطین به شهادت جوان 21 ساله

خبرگزاری رسا ـ جبهه خلق برای آزادی فلسطین در واکنش به شهادت جوان ۲۱ ساله فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست در جنوب الخلیل، تاکید کرد که اشغالگران به خاطر این جنایت و دیگر جنایت های خود تاوان سنگینی پرداخت خواهند کرد.
يکي از شهادي فلسطيني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جبهه خلق برای آزادی فلسطین با تاکید بر اینکه جنایت صهیونیست ها در به شهادت رساندن «ضیاء عبدالحلیم التلاحمه» بی پاسخ نخواهد ماند، تصریح کرد: استمرار ریخته شدن خون فلسطینیان، افزایش تظاهرات های جمعی و انتفاضه سنگ و کوکتل مولوتف جوانان در خیابان های قدس و سراسر کرانه باختری، چهره درخشان و پایدار فرزندان این ملت است و همچنان باقی خواهد ماند اگر چه قربانیان زیادی بدهد و تروریسم صهیونیست ها نیز شدت یابد.


در بیانیه این جبهه آمده است که افزایش روند تیراندازی به سمت شهروندان در ایست های بازرسی که امروز نیز به شهادت این جوان منجر شده است، در راستای اجرای دستورات کابینه به نظامیان خود برای توسعه دایره هدف گیری و تجاوز علیه فرزندان ملت فلسطین صورت گرفته است که این مسئله نیز اقدام فوری در سطح بین المللی برای محکوم کردن این جنایت ها را می طلبد.


منابع فلسطینی گزارش دادند که بامداد امروز سه شنبه یک جوان به نام «ضیاء عبدالحلیم محمود التلاحمه» (21 ساله) از سوی نظامیان صهیونیست در چهار راه خرسا واقع در جنوب شهرک دورا در جنوب الخلیل به شهادت رسید.


از سوی دیگر نیروهای اشغالگر اسرائیل بامداد امروز سه شنبه با تیراندازی به سمت یک دختر جوان فلسطینی در نزدیکی یکی از ایست های بازرسی ارتش در الخلیل، وی را زخمی کردند. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که این دختر جوان سعی داشت با سلاح سرد به یکی از نظامیان حمله کند.


پیام تسلیت حماس به مناسبت شهادت یک جوان فلسطینی در الخلیل


جنبش مقاومت اسلامی "حماس" شهادت "ضیاء تلاحمه" از فعالان جنبش جهاد اسلامی فلسطین را که بامداد امروز در روستای خرسه در جنوب الخلیل به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی به شهادت رسید، تبریک و تسلیت گفت.


جنبش حماس با صدور بیانیه ای اعلام کرد که شهید تلاحمه در مسیر یک خودروی نظامی ارتش صهیونیستی در روستای خرسه کمین کرده بود، در اثر انفجار بمبی که با خود داشت، به شهادت رسید.


جنبش حماس با تاکید بر وحدت و یکپارچگی گروه های مقاومت فلسطین در حمایت از راه جهاد و شهادت، از ثبات قدم فعالان خود و نیز اعضای جهاد اسلامی با وجود تلاش های گسترده برای منحرف کردن آنها از این مسیر تمجید کرد و گفت شهید تلاحمه که بارها به خاطر عضویت در یک گروه مقاومتی توسط عناصر سرویس های امنیتی تشکیلات رام الله بازداشت شده بود، بالاخره تاوان دفاع از فرزندان ملت فلسطین را داد.


حماس با اشاره به تداوم تعقیب و بازداشت مبارزان مقاومت در کرانه باختری، از تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح خواست که در راستای حفظ حرمت خون شهدای ملت فلسطین، غل و زنجیرهای خود را از دست مقاومت در این منطقه باز کنند.


جهاد اسلامی: شهادت ضیاء نشان داد که ملت فلسطین هرگز مسجد الاقصی را تنها نخواهد گذاشت


شیخ خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی امروز سه شنبه تاکید کرد که شهادت مهندس ضیاء عبدالحلیم التلاحمه مسؤول هماهنگی انجمن اسلامی دانشگاه قدس و برگزاری تظاهرات خشم در برابر اشغالگران بار دیگر نشان داد که ملت فلسطین هرگز قدس و مسجد الاقصی را تنها نخواهد گذاشت.


وی طی اظهاراتی کوتاه در واکنش به شهادت ضیاء گفت که یورش های مکرر اشغالگران به مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران و اعتکاف کنندگان در این مسجد نشان داد که ملت ما هرگز در برابر این تجاوزات سکوت نخواهد کرد.
شیخ عدنان شهادت این جوان را به پدر وی تبریک گفت.


بازداشت 66 فلسطینی به اتهام پرتاب سنگ به سمت صهیونیست ها


وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که عناصر پلیس صهیونیستی طی یک هفته گذشته 66 فلسطینی ساکن شهر قدس را که نیمی از آن ها کودک بودند، به اتهام پرتاب سنگ به سمت صهیونیست ها بازداشت کردند.


گلعاد اردان در نشست کنست رژیم صهیونیستی اظهار داشت که وزارتخانه متبوعش تدابیر ویژه‎ای را برای جلوگیری از تشدید اوضاع در قدس و بازداشت عاملان پرتاب سنگ به سمت صهیونیست ها در پیش گرفته است.


اردان اشاره کرد که در همین راستا، گشتی های زرهی ویژه ای در اختیار نیروهای پلیس قرار گرفته است تا بتوانند عملکرد بهتری در قدس برای سرکوب فلسطینیان داشته باشند.


وی در بخش دیگری از سخنانش محمود عباس را به ایجاد تنش در قدس به منظور جلب اهتمام بین المللی به سمت مساله فلسطین متهم کرد.


این وزیر صهیونیستی خاطر نشان کرد که گروه هایی وابسته به حماس در قدس و کرانه باختری فعالیت دارند که قصد ورود به مسجدالاقصی و سیطره بر آن را دارند.


از سوی دیگر، رادیو سراسری رژیم صهیونیستی به نقل از گلعاد اردان اظهار داشت که طی یک هفته گذشته 128 مورد پرتاب سنگ و 31 مورد پرتاب کوکتول مولوتف به سمت صهیونیست ها در قدس به ثبت رسیده است.


این در حالی است که قدس اشغالی بیش از یک هفته است که در پی حملات وحشیانه شهرک نشینان و نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد مبارک الاقصی که به زخمی شدن صدها نمازگزار فلسطینی انجامید صحنه درگیری شدید فلسطینیان و صهیونیست ها بوده است و در همین راستا شمار زیادی از فلسطینیان نیز به اسارت نظامیان صهیونیست درامده اند./994/ب101/د

ارسال نظرات