۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۹۴۶۹۱
جنبش اصلاح و وحدت لبنان:

نابودی کشورهای منطقه نتیجه حمایت عربستان، قطر و ترکیه از تکفیری‌هاست

خبرگزاری رسا ـ جنبش اصلاح و وحدت لبنان حمایت همه جانبه مسلمانان جهان را از انتفاضه در حال شکل‎گیری در کرانه باختری خواستار شد.
نشست دوره اي جنبش اصلاح و وحدت لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش اصلاح و وحدت لبنان در نشست ماهانه خود با صدور بیانیه‌ای اقدامات تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی در کرانه باختری و به ویژه مسجد الاقصی را محکوم و اعلام کرد: تعرض صهیونیست‌ها به قبله اول مسلمانان، مسؤولیت سنگینی را بر دوش کشورهای اسلامی گمارده است.


این جنبش در بیانیه خود تشکیل یک جبهه گسترده و مقاوم در برابر دژخیمان اسرائیلی را خواستار شد و گفت: با وجود سکوت ذلت بار کشورهای عربی در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی، انتفاضه سوم در کرانه باختری در حال شکل گیری است و مسلمانان در اقصی نقاط جهان باید با تمام توان از این انتفاضه حمایت کنند.


در این بیانیه از عربستان سعودی، قطر و ترکیه خواسته شده که در رابطه با حمایت از تکفیری‌ها تجدید نظر کرده و حکام این کشورها به پیامدهای خطیر جانبداری از افراط گرایان که منجر به نابودی کشورهای عربی در منطقه می شود، توجه کنند.


جنبش اصلاح و وحدت لبنان تاکید کرد: اگر این کشورها به جای پشتیبانی تسلیحاتی و مالی از گروه‌های تروریستی و تکفیری از محور مقاومت در کرانه باختری حمایت می کردند، تاکنون مسجد الاقصی از چنگال اشغالگران صهیونیستی آزاد شده بود.


در این بیانیه آمده است: آنچه امروز جهان اسلام در کشورهایی مانند یمن، سوریه، عراق و لیبی مشاهده می کند، در ادامه توط‌ئه چینی‌های مستکبران و استعمارگران منطقه‌ای در فلسطین است.


این جنبش در پایان به مسایل داخلی لبنان پرداخت و بیان کرد: جریان المستقبل و حامیان جریان 14مارس مسؤول مستقیم تعطیلی ادارات و موسسات دولتی هستند و باید برای از سرگیری فعالیت مؤوسسات دولتی این دو حزب مواضع هم سویی با احزاب دیگر لبنان اتخاذ کنند./1321/ب902/د

ارسال نظرات