۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۹۷۳۴۸
یکی از روحانیان لبنان:

تعالیم عاشورا مبتنی بر اصلاح جامعه و درک صحیح از اسلام ناب محمدی است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمعیت علمای صور لبنان، بر نهادینه کردن روح استکبارستیزی برخاسته از قیام امام حسین(ع) تاکید کرد.
شيخ علي ياسين، رييس مجمع علماي صور لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ علی یاسین، رییس جمعیت علمای صور لبنان در مراسم سوگواری امام حسین(ع) که در مرکز فرهنگی امام خمینی در منطقه صور برگزار شد، از موضع گیری بعضی احزاب سیاسی لبنان که منجر به تعطیلی مجلس پارلمانی و مجلس وزیران شده است ابراز تاسف کرد و گفت: پافشاری این احزاب بر موضع اشتباه خود بر عمق مشکلات اقتصادی و سیاسی این کشور افزوده است.

 

وی افزود: در شرایطی که مردم در اوج ناامیدی به سر می برند و روز به روز بر مشکلات اقتصادی و معیشتی آنان افزوده می شود، آیا نباید مسؤلان تمام اهتمام خود را برای حل مشکلات مردم به کار گیرند؟ در این شرایط دشوار هیچ مصلحتی بالاتر از مصلحت مردم نیست.


این روحانی لبنانی تاکید کرد: مهاجرت شهروندان لبنانی از کشور نشان از وضعیت نابه سامان داخلی دارد و مردم در زمینه اقتصادی و به تبع آن در زمینه امنیتی، کشور را دیگر محل مناسبی برای زندگی نمی بینند و پدیده مهاجرت با تمام پیامد‌های منفی آن روز به روز پررنگ تر می شود.

 

شیخ علی یاسین بر لزوم عبرت گیری و پند آموزی از مکتب حسینی تاکید و خاطر نشان کرد: تعالیم عاشورا مبتنی بر اصلاح جامعه و درک صحیح از اسلام ناب محمدی است و اگر همین دو اصل در جوامع اسلامی امروز جاری شود، کشورهای منطقه از بحران فتنه‌های مذهبی و نابودی شهرها و آوارگی مسلمانان نجات پیدا می کنند.


رییس جمعیت علمای صور لبنان گفت: امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی با تمام توان سعی می کنند فساد را در میان کشورهای اسلامی اشاعه بدهند. از سویی یمن، عراق و سوریه به آشوب کشانده اند و از سوی دیگر در پی اجرای برنامه‌های استعماری در کرانه باختری و یهودی سازی قدس شریف هستند.

 

وی در پایان اظهار داشت: اگر تعالیم عاشورا را در برنامه زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم و روح استکبار ستیزی برخاسته از قیام امام حسین(ع) را درون خود نهادینه کنیم، می توانیم با ایستادگی در برابر دشمنان اسلام امنیت را به کشورهای اسلامی باز گردانیم و قبله اول مسلمانان را از چنگال اشغالگران رها سازیم./1321/ب902/د

ارسال نظرات