۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۳۲۰۰۵۹

ابراز انزجار جنبش «امل» لبنان از اقدام کشورهای عربی علیه حزب‌الله

خبرگراری رسا ـ جنبش «امل» لبنان با صدور بیانیه‌ای از اقدام شورای همکاری در معرفی حزب‌الله به عنوان جنبشی تروریستی ابراز انزجار کرد.
جنبش امل و حزب الله

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، پس از آنکه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس چهارشنبه (دیروز) حزب‌الله را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد، جنبش «امل» لبنان با صدور بیانیه‌ای به این موضوع واکنش نشان داد.

 

بر اساس گزارش «المنار»، این جنبش با صدور بیانیه‌ای ضمن بیان اینکه «حزب‌الله در خط مقاومت بوده و هست»، افزود : آنچه شورای همکاری علیه حزب‌الله گفته، عملا بر سازمان‌هایی منطبق است که امنیت ملی و قومی امت عربی را تهدید می‌کند.

 

«عبداللطیف بن راشد الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس دیروز با بیان این ادعا که کشورهای عربی عضو این شورا معتقدند اقدامات حزب‌الله برای امنیت عربی تهدیدآمیز است، اعلام کرد این سازمان همه اقدامات لازم برای مبارزه با آنچه تروریسم خوانده، را به کار می‌گیرد.

 

وی مدعی شده حزب الله جوانان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را آموزش داده تا دست به اقدامات تروریستی زده و اقدام به قاچاق مواد منفجره و ایجاد اغتشاش کنند.

 

این اقدام شورای همکاری با اسقبال صهیونیست‌ها و اعتراض گروه های مقاومت فلسطینی از جمله جنبش «صابرین» و جبهه مردمی برای آزادی فسلطین روبرو شد./1321/ب102/د

ارسال نظرات