۰۸ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۳۸۰۰۹
رييس مجلس شوراي اسلامي:

مرحوم فلسفي پرچمدار تحول در عرصه وعظ و خطابه بود

رسا، سرويس فرهنگي ـ رييس مجلس شوراي اسلامي با برشمردن ويژگي‌هاي مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمين فلسفي، تحول در عرصه وعظ و خطابه را از مهمترين يادگارهاي وي دانست.
مرحوم فلسفي پرچمدار تحول در عرصه وعظ و خطابه بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، دكتر غلامعلي حداد عادل، رييس مجلس شوراي اسلامي صبح امروز در همايش بزرگداشت يكصدمين سالگرد تولد حجت‌الاسلام و المسلمين محمد تقي فلسفي، وي را از سرمايه هاي گرانمايه كشور خواند و گفت: مرحوم فلسفي هم اكنون در جوار رحمت حق آرميده است و نيازي به بزرگداشت ما ندارد، اين ما هستيم كه نيازمند بزرگداشت اوييم تا اسرار توفيق او را بشناسيم و به كار گيريم.
رييس مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه نسل قبل از انقلاب مديون مرحوم فلسفي هستند، خاطرنشان كرد: در مبارزات شاهد نقش بي‌بديل ايشان بوديم. بعد از انقلاب نيز مرحوم فلسفي در تثبيت انقلاب نقش به سزايي داشت.
وي امام خميني (ره) را پرچمدار تحول در شئون ديني در عالم اسلام و مرحوم فلسفي را پرچمدار تحول در وعظ و خطابه به عنوان يكي از شئون ديني يك رسانه ديني در جامعه دانست.
حداد عادل به تشريح ويژگي‌هاي منحصر به فرد مرحوم فلسفي پرداخت و تصريح كرد: حجت‌الاسلام فلسفي تحولات روزگار را مي‌شناخت، آسيب‌ها و نيازهاي جامعه را درك مي‌كرد، افكار او كهنه نبود، وي بر حسن و عيب جامعه آشنايي كامل داشت، بر حسن‌ها انگشت مي‌گذاشت و آنها را تقويت مي‌كرد و عيب‌ها را نيز با زبان ملايم مطرح مي‌ساخت.
رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه حجت‌الاسلام فلسفي سعي كرد تا معرفي تازه‌اي از اسلام، قرآن و مكتب اهل بيت (ع) بيان كند، اذعان داشت: ايشان سعي كرد تا مطالب مفيدي را تحويل جامعه بدهد بدون آنكه تحت تأثير مد روز قرار گيرد و يا غرب‌زدگي به منبر ايشان صدمه وارد كند.
وي توجه به تربيت و اخلاق را به عنوان يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي مرحوم فلسفي معرفي كرد و ابراز داشت: توجه به كتب تربيتي ايشان نشان مي‌دهد كه مرحوم فلسفي مشكل اصلي جامعه را درك كرده بودند و از همان اوايلي كه منبر را شروع كردند به مسائل رواني و تربيتي مخاطبان خود توجه ويژه داشتند.
حداد عادل با تأكيد بر اينكه حجت‌الاسلام فلسفي از امثال خود جلوتر بود، خاطرنشان كرد: ايشان در تمام دوران نهضت در صف اول مبارزه قرار داشت و منزل او همواره مرجعي براي گرفتاران بود.
رييس مجلس شوراي اسلامي، منبر، خطابه و سخنوري را مهم‌ترين ويژگي‌ مرحوم فلسفي خواند و با تأكيد بر لزوم تلاش وعاظ در درك اسراسر توفيق ايشان، گفت: يكي از اسراسر توفيق مرحوم فلسفي تسلط ايشان بر زبان و ادب فارسي بود، كلمات را صحيح انتخاب مي‌كرد به طوري‌كه انسان از شنيدن سخنان مرحوم فلسفي خسته نمي‌شود.
وي ادامه داد: بلاغت هنر بزرگ سخنوري است و مرحوم فلسفي با آشنايي با ادب فارسي به صورت كاملاً فصيح، صحيح و بليغ صحبت مي‌كرد.
همايش بزرگداشت يكصدمين سالگرد تولد حجت‌الاسلام فلسفي با حضور آيت‌الله مهدوي كني، رييس مجلس خبرگان رهبري، رييس مجلس شوراي اسلامي و جمعي از انديشمندان و علماي دين در مركز همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد.

 

ارسال نظرات