۲۲ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۳۹۲۳۰
با حضور آيت الله خزعلي؛

دومين همايش برترين‌هاي تبليغ در مشهد برگزار شد

رسا، سرويس شهرستان ها ـ معاونت فرهنگي ـ تبليغي دفتر تبليغات اسلامي خراسان رضوي در همايشي از برترين‌هاي تبليغ خراسان رضوي تجليل كرد.
دومين همايش برترين‌هاي تبليغ در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در مشهد، دومين همايش برترين‌هاي تبليغ صبح امروز، 22 فروردين‌ماه، در مشهد برگزار شد.
در اين مراسم، كه با حضور تعداد زيادي از شخصيت‌هاي فرهنگي، پژوهشگران و مبلغان حوزه علميه خراسان در مشهد برگزار شد، حجت‌الاسلام محمد مهدي مسعودي، رييس دفتر تبليغات اسلامي خراسان رضوي، در سخناني گفت: ما در جهان جديدي قرار گرفته‌ايم كه انسان از يك سو در سه‌راهي علم و فلسفه و عرفان قرار گرفته و بنيادهاي نظري وي گرفتار تشكيك شده است و از سويي بشر با سستي بنيان خانواده رو به رو شده و پيشرفت‌هاي صنعتي و تكنولوژيكي نيز نتوانسته نيازهاي وي را برآورده سازد.
وي افزود: در اين ميان اساسي‌ترين سازواره و بنياد تحول در جهان خود انسان است و به تحقيق مي‌توان گفت انساني مي‌تواند اين تحول را ايجاد كند كه خداباور و دين‌مدار باشد و اين انسان در بستر حوزه‌هاي علميه پرورش يافته و به فعليت مي‌رسد.
حجت‌الاسلام مسعودي تأكيد كرد: اگر تحولي در جهان اتفاق بيافتد، بالقوه و بالفعل متكي به حوزه‌هاي علميه است.
وي در ادامه رسالت مسؤولان حوزه را شناسايي و به فعليت رساندن ظرفيت‌هاي موجود در حوزه دانست و اظهار داشت: دفتر تبليغات اسلامي قم و خراسان به عنوان نهادي وابسته به حوزه‌هاي علميه، شناسايي استعدادها و ظرفيت‌هاي بالقوه و بالفعل حوزه، پرورش، سامان‌دهي و اعزام به عرصه‌هاي مورد نياز را در رأس اهداف خود قرار داده است.
رييس دفتر تبليغات اسلامي خراسان رضوي همچنين خاطرنشان كرد: با توجه به جايگاه ويژه تبليغ، بودجه تبليغي ما برابر با بودجه دو عرصه آموزش و پژوهش است و توانسته‌ايم در مناسبت‌هاي مختلف دو هزار نفر نيروي تبليغي را در روز به مراكز ملي، فرا استاني و درون استاني اعزام كنيم.
در ادامه مراسم آيت‌الله ابوالقاسم خزعلي، دبير كل بنياد بين المللي غدير با ابراز خرسندي از حضور در جمع رهروان پيامبر اكرم(ص) گفت: روحانيت پيشينه درخشاني در عرصه تبليغ دارد و بر اساس آمار بيشترين شهيد را تقديم انقلاب و ارزش‌هاي ديني كرده و كمترين بهره‌ مادي را برده است.
وي در ادامه با اشاره به تلاش آمريكا در مبارزه با اسلام اظهار داشت: آنچه امروز آمريكا را مي ترساند، فتوا مدار بودن مردم و زنده نگه داشتن ياد و خاطره عاشوراي حسيني است.
آيت‌الله خزعلي افزود: امروز دشمن مي‌خواهد اين ارزش‌ها را از ما بگيرد، ولي مردم ما گوش به فرمان مفتي خود هستند كه هر دستوري بدهد، انجام دهند. وي ادامه داد: مردم همچنين عزاداري ايام محرم و صفر را هر سال پرشورتر برگزار مي‌كنند و در سايه آن شور و حركتي نو در جان آن‌ها رسوخ مي‌كند و اين دشمن را مي‌ترساند.
دبير كل بنياد بين المللي غدير ادامه داد: خوشبختانه هرچه دشمن بيشتر مبارزه كند، ما قوي‌تر مي‌شويم و ايران اسلامي از اقتدار بيشتري برخوردار مي‌گردد.
وي روحانيان را در عرصه تبليغ به نكاتي متوجه ساخت و گفت: روحاني بايد آگاه به زمان خود باشد و از اوضاع روز غافل نماند.
وي تسلط مبلغان امروزي بر زبان‌هاي خارجي را از ضروريات تبليغ برشمرد.
آيت‌الله خزعلي در پايان از مرحومان حاج شيخ عباس قمي، حاج شيخ عباس تربتي، شيخ محمود حلبي و شيخ محمد تقي فلسفي با ذكر خاطراتي به عنوان مبلغان برجسته و خالص ياد كرد.
در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمين دهشت از اساتيد برجسته حوزه علميه مشهد، به بيان خاطرات تبليغي خود پرداخت و گفت: مبلغ در اسلام از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است تا حدي كه به گواهي تاريخ، پيامبر اكرم(ص) خود با پاي پياده مبلغ ديني را بدرقه كردند.
وي افزود: طلاب در سال‌هاي اوليه تحصيل بايد بر ادبيات تسلط يابند و آن را در عرصه‌هاي تبليغي به كار گيرند.
اين استاد حوزه با اشاره به تلاش دشمن در مخالفت با اسلام خاطرنشان كرد: امروزه بيش از 1200 شبكه ماهواره‌اي عليه اسلام و تشيع فعاليت مي‌كند و هر روز شبهات جديدي وارد جامعه مي‌كند؛ از اين رو يك روحاني مبلغ دين بايد عالم به زمان خويش بوده و از وقايع جامعه خود آگاهي داشته باشد تا بتواند به رويارويي برخيزد.
در ادامه اين مراسم از تعدادي از پيش‌كسوتان و نوآوران تبليغ خراسان رضوي با تقديم هدايايي تجليل شد.
پخش كليپ فعاليت‌هاي معاونت فرهنگي ـ تبليغي دفتر تبليغات اسلامي خراسان رضوي و نيز مديحه سرايي براي اهل بيت(ع) از ديگر برنامه‌هاي اين همايش بود.
گفتني است، اين همايش نيم‌روزه، صبح پنج شنبه در ساختمان صبا، سالن همايش‌هاي صدا و سيما واقع در مشهد ـ خيابان امام خميني(ره)، پشت باغ ملي برگزار شد.

ارسال نظرات