۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۴۲۵۲۲۰
رهبر حزب تحریك انصاف پاكستان:

تجاوز پهپادهای آمریكایی به خاک پاکستان نقض آشکار حقوق بشر است

 سیاستمدار صاحب نام پاكستانی، حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریكایی در افغانستان، پاكستان و برخی دیگر كشورهای جهان، نقض آشكار حقوق بشر دانست.
عمران خان

به گزارش خبرگزاری رسا، عمران خان رهبر حزب تحریك انصاف پاكستان، روز گذشته در مصاحبه با شبكه تلویزیونی راشا تودی روسیه گفت: حملات مرگبار پهپادهای آمریكایی در مناطق قبایلی شمال غرب پاكستان موجب گسترش پدیده افراط گرایی در این كشور شده است.


وی با زیر سوال بردن ادعای آمریكا مبنی بر تلاش برای استقرار صلح در افغانستان گفت: حملات پهپادهای آمریكا نه تنها صلح برای افغانستان به ارمغان نمی آورد، بلكه جان كودكان و زنان و مردان بی گناه را می گیرد و این حملات باید متوقف شوند.


رهبر حزب تحریك انصاف پاكستان گفت: آمریكایی ها با استفاده از پهپادهای خود و با سیستم كنترل از راه دور، مثل بازی های رایانه ای و به سادگی جان انسان ها را می گیرند بدون اینكه كوچك ترین توجهی به حقوق اولیه آنها و بی گناهی این افراد داشته باشد.


عمران خان تاکید کرد: آمریكایی ها ادعا می كنند كه با پهپادهای خود تروریست را هدف قرار می دهند. اما امروز پس از گذشت بیش از 10 سال از آغاز حملات پهپادی در افغانستان و پاكستان، همچنان شاهد فعالیت رو به رشد تروریست ها هستیم. آمریكایی ها باید جواب بدهند كسانی كه در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آنها به خاك و خون كشیده می شوند، چه كسانی هستند؟


وی با اشارہ به این که حملات پهپادهای آمریكایی در افغانستان یك مانع بزرگ در مسیر تحقق صلح در این كشور است، اظهار داشت: كارشناسان پاكستانی معتقدند بیش از 80 درصد كسانی كه در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا در خاك پاكستان كشته شده اند افراد بی گناه هستند./988/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات