۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۴۵۱۰۳

تلاش رسانه‎های سعودی برای توجیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

رسانه‌های سعودی در تلاش هستند تا افکار عمومی را به عنوان آخرین دیوار مقابل عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تخریب کنند.
روابط عربستان و اسرائیل

به گزارش خبرگزاری رسا، در شرایطی که مقامات عربستان در صحنه سیاسی در حال حرکت به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند، در این شرایط افکار عمومی عربستان تنها مانع پیش روی خاندان حاکم بر این کشور است.

در این زمینه رسانه‌های سعودی اخیرا طرحی را برای آماده  کردن افکار عمومی و خنثی کردن هرگونه مخالفت ملت عربستان با عادی سازی روابط با این رژیم را در دستور کار خود دارند.

در همین رابطه روزنامه سعودی «عکاظ» طی یادداشتی به قلم شخصی به نام «بندر السالم» در این مسیر حرکت کرده است. نویسنده مقاله تلاش کرده است تا افکار عمومی را برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی قانع و آماده کند.

نویسنده مقاله می‌گوید: برخی‌های می‌گویند عربستان به عنوان رهبر جهان اسلام شایسته نیست که با دشمن صهیونیستی رابطه داشته باشد؛ در حالی که این افراد با وجود رابطه محکم آنکارا با اسرائیل از ترکیه به عنوان خلافت اسلامی یاد می‌کنند.

نویسنده سعودی این مقاله بدون اشاره به یک قرن کشتار مردم فلسطین، آوارگی میلیون‌ها فلسطینی و اشغال سرزمین و قبله اول مسلمانان از سوی صهیونیست‌ها و خطرات و طرح‌هایی که صهیونیست‌ها برای آینده دنیای اسلام و سرزمین‌های اسلامی دارند، نوشت: اگر ما می‌گوییم که اسرائیل یک دشمن کافر است که سرزمین مسلمانان را اشغال کرده، پس آندلس هم زمانی سرزمین مسلمانان بوده و در حال حاضر اسپانیا نیز یک دمشن کافر است و باید سرزمین مسلمانان را از آنها پس گرفت.

این نویسنده سعودی در پایان از مخاطبان خود می خواهد که با موضوع عادی سازی روابط با اسرائیل بر اساس عقل و خواسته خود برخورد نکنند؛ بلکه باید بر اساس مصلحت با آن برخورد کرد و باید به دستور پادشاه در این باره توجه کرد که اگر وی دستور عادی سازی را داد نباید با آن مخالفت صورت گیرد./982/ب103/د

ارسال نظرات