۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۴۴۶۳۵۵

بیانات رهبر انقلاب با محوریت نخبگان و استعدادهای درخشان در یک اثر

انتشارات شهید کاظمی بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی با محوریت نخبگان و استعدادهای درخشان را در کتاب «فاتحان ثریا» منتشر کرد.
فاتحان ثریا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از انتشارات شهید کاظمی، کتاب «فاتحان ثریا» با محوریت سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی با موضوع نخبگان و استعدادهای درخشان که مهدی مطهری آن را تدوین کرده، از سوی نشر شهید کاظمی راهی بازار کتاب شد.

پر واضح است که بررسی مسائل مربوط به نخبگان، دارای ضوابط، مراتب و قواعدی است. به نظر می‌رسد اولین مرتبه و قاعده آن این است که برترین، جامع‌ترین و کامل‌ترین نظرات هر زمان را در مورد قشر فرهیخته و نخبه جامعه در اختیار داشته باشیم. پس از در اختیار داشتن این مرجع و منبع ارزشمند نیز باید به تحقیق و پژوهش بر اساس این مبانی بپردازیم تا به جزئیات و دقایق بیشتر مسائل مربوطه برسیم. مراحل بعدی هم که اهمیت بسیاری دارند شامل فعالیت‌های فرهنگی و اجرایی در راستای نهادینه کردن این مبانی است.

لذا کتاب حاضر، به عنوان اولین مرحله از تلاش در راستای رشد و پیشرفت نخبگان جوان، بیانات رهبر انقلاب را جمع آوری کرده است. این کتاب از 11 بخش تشکیل شده است: وضعیت دیروز و امروز استعداد جوانان ایران اسلامی، نخبه پروری و رویش استعدادها، رشد و به کمال رسیدن نخبگان، موانع و دشمنی‌ها در مسیر نخبه پروری و اکمال نخبگان، توصیه‌ها و شرح وظایف نخبگان، جایگاه اهمیت حضور و نقش نخبگان در عرصه‌های مختلف، تشویق، حمایت و رسیدگی به مشکلات نخبگان، جذب نخبگان و تکیه بر ایشان، نخبگان حوزوی، بانوان نخبه و دیدارها و جلسات با نخبگان و استعدادهای درخشان.

کتاب «فاتحان ثریا» که مهدی مطهری آن را در 648 صفحه تدوین و گردآوری کرده با قیمت 25هزار تومان در 3هزار نسخه از سوی نشر شهید کاظمی روانه بازار کتاب شده است./998/د102/ق

ارسال نظرات