۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۷۰۶۶۶

آمریکا قطعنامه‌های سازمان ملل درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطینی را وتو می‌کند

معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده هر قطعنامه سازمان ملل درباره به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی را وتو خواهد کرد.
کاخ سفید

به گزارش خبرگزاری رسا، بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه سی ان ان تاکید کرد: آمریکا قطعنامه‌های سازمان ملل را که یک کشور فلسطینی را به رسمیت بشناسد، وتو خواهد کرد.

رای ممتنع آمریکا به این قطعنامه موجب خشم و نفرت مقام‌های رژیم صهیونیستی شده است. اعضای شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای که خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی است را به تصویب رساندند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته طی سخنانی درباره قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی گفت: واشنگتن در دوران ریاست جمهوری اوباما همواره به امنیت اسرائیل پایبند بوده و تنها دولتی بوده که در برابر همه قطعنامه‌ها علیه اسرائیل به جز مورد اخیر ایستاد.

به نوشته تسنیم، وزیر امور خارجه آمریکا به قطعنامه چند روز پیش در شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرد و گفت: اقدامی که در شورای امنیت انجام دادیم در راستای ارزش های ما بود.

وی گفت: دولت اوباما بیشترین حمایت را از اسرائیل داشته است اما برخی معتقدد که دوستی ما با برخی کشورها بدان معناست که تمامی سیاست‌های آنها را حتی اگر با سیاست‌های ما در تضاد باشد قبول کنیم. من تمایل دارم بار دیگر بر دفاع از منافع آمریکا تاکید کنم.

کری اضافه کرد: راه حل دو دولت در حال حاضر به دلیل خشونت، اشغالگری و شهرکسازی در معرض خطر قرار گرفته است و وضعیت کنونی در اراضی فلسطینیان به اشغالگری دائمی تبدیل می‌شود.

کری تاکید کرد: آمریکا هرگز قطعنامه‌ای درباره شرایط صلح میان فلسطین و اسرائیل یا برسمیت شناختن کشور فلسطینی را به پیش نخواهد برد./847/ب102/د

ارسال نظرات