۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۶۱۶۲۳۴
کتاب "بازگشت از نیمه راه"

شخصیت‌نگاری 32 بازمانده از انقلاب اسلامی

شخصیت‌نگاری 32 بازمانده از انقلاب اسلامی
شخصیت‎های زیادی را می‎توان در لیست رویش‎ها و ریزش‎های انقلاب قرار داد، اما علی الفت‌پور اعتقاد دارد این ۳۲ نفر از اهمیت ویژه‌ای در تاریخ سیاسی معاصر ایران برخوردارند

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، تاریخِ ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مدعیانی به خود دیده است که تمام حیثیت و آبروی خود را وامدار امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی‌اند، ولی هر یک به‌دلیلی از آرمان انقلاب برگشته‌اند.

شناختن مخالفان و جنس مخالفت‌های آن‌ها با رهبری انقلاب اسلامی و به تبع آن با نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از اساسی‌ترین عناصر شکل‌دهنده نگرش‌ها و دیدگاه‌های متفاوت در تحلیل و جریان‌شناسی تاریخ معاصر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

از همین روی کتاب «بازگشت از نیمه راه» علاوه بر شخصیت‌نگاری ۳۲ تن از بازماندگان راه انقلاب، بیان تاریخ یک انقلاب بعد از وقوع و جریان‌شناسی سیاسی سه دهه از تاریخ ایران اسلامی است که تاکنون با چنین رویکردی نگاشته نشده است.

از افرادی که در این کتاب سیر تطور شخصیتی آنها به اختصار توضیح داده شده است می‎توان به هادی غفاری، حسین‌علی منتظری، عبدا… نوری، سیدمحمد خاتمی، عطاءا… مهاجرانی، سیدمصطفی تاج زاده، سعید حجاریان، بهزاد نبوی، جلال‎الدین طاهری اصفهانی، اکبر گنجی، محسن کدیور، اسدا… بیات زنجانی، سیدعلی محمد دستغیب، یوسف صانعی، علی اکبر محتشمی‌پور، سیدمحمد خوئینی‌ها، احمد آذری قمی، مهدی کروبی، میرحسین موسوی، حشمت ا… طبرزدی، محمد نوری‌زاده اشاره کرد.

هرچند شخصیت‎های زیادی را می‎توان در لیست رویشها و ریزشهای انقلاب قرار داد و در موردشان نوشت اما علی الفت‌پور اعتقاد دارد این ۳۲ نفر از اهمیت ویژه‌ای در تاریخ سیاسی معاصر ایران برخوردارند.

دریافتی//بازگشت از نیمه راه

گفتنی است الفت پور نویسنده‌ای است که چند سال قبل کتاب «چهل تدبیر» را نوشت. کتابی که بی‌سر و صدا منتشر شد، اما بعد از مدتی یر و صدای زیادی به پا کرد. نویسنده جوان و تلاشگر آن کتاب چهل برهه حساس از انقلاب را به زبانی شیرین و با استناداتی قوی مورد بررسی قرار داده بود تا نقش رهبری امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب در این عرصه‌ها مشخص شود.

حالا علی الفت پور نویسنده همان کتاب با این اثر شاخص دیگر با عنوان «بازگشت از نیمه راه» بار دیگر در حوزه نشر فعال شده است؛ کتابی که باز هم بصورت ناشر مولف منتشر شده تا سخت کوشی این نویسنده در کنار عدم حمایت خیلی از نهاد‌ها از وی عیان باشد./918/ت303/س

 

ارسال نظرات