۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۳۵۸۰۷
امام جمعه موقت کاشان:

مساجد بیوت الله هستند

مساجد بیوت الله هستند
حجت الاسلام اسلامی تبار ارتباط با مسجد را یکی از نمونه های مهم تجارت اخروی دانست و گفت: مساجد خانه خدا و مکانی مقدس و بیوت الله و دارای احکام فقهی خاصی هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در تفسیر قرآن که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: یکی از ویژگی های دین اسلام این است که یک دین جامع است و دین تک بعدی نیست.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام به همه ابعاد زندگی انسان توجه و برای همه نیازهای بشر دستورالعمل دارد، افزود: اسلام به زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، جسمی، روحی، دنیوی و اخروی انسان توجه دارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان همانگونه که برای تأمین دنیای خود باید تلاش و تجارت داشته باشد برای آخرت خود نیز باید تلاش و تجارت داشته باشد.

امام جمعه موقت کاشان افزود: تجارت برای آخرت آسان است، اما انسان از آن غافل است و بسیاری از ثواب ها را به آسانی از دست می دهد، از این رو یا ثواب انجام نمی دهد و یا زمانی هم که انجام می دهد آن را با گناه نابود می کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از نمونه های تجارت اخروی انسان را ارتباط با مساجد دانست و اظهار داشت: دشمن تلاش می کند تا مردم به ویژه جوانان را از مسجد دور کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار ارتباط با مسجد را یکی از نمونه های مهم تجارت اخروی دانست و گفت: مساجد خانه خدا و مکانی مقدس و بیوت الله و دارای احکام فقهی خاصی هستند.

امام جمعه موقت کاشان با تأکید بر ارتباط قوی با مساجد، افزود: مسجد سبب نورانیت، کسب معونیت و سبب تجارت اخروی است، از این رو اقامه نماز جماعت یکی از راه های ارتباط با مساجد است.

حجت الاسلام اسلامی تبار حضور در مسجد برای اقامه نماز جماعات را یک تجارت بزرگ دانست و ادامه داد: نماز اول وقت سبب خشنودی خدا و نماز اول وقت و به جماعت به ویژه به همراه فرزندان دارای ثواب غیر قابل شمارش است.

وی افزود: انسان مومن و انقلابی کسی است که با مسجد در ارتباط باشد، از این رو امام خمینی(ره) می فرماید، مسجد سنگر است سنگرها را حفظ کنید.

وی افزود: پیامبراکرم(ص) می فرماید کسی که برای اقامه نماز جماعت به مسجد می رود برای هر قدمی که بر می دارد 70 هزار پاداش در نظر گرفته می شود و بر درجات او اضافه می شود و این بزرگترین تجارت اخروی آسان انسان است./1307/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات