۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۴۱۱۱۲
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه نیازمند همت همگانی و هوشمندانه است

ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه نیازمند همت همگانی و هوشمندانه است
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: با توجه به اقدامات دشمنان در راستای گسترش سبک زندگی غربی، ترویج سبک زندگی اسلامی نیازمند همت همگانی و هوشمندانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب خواهر حوزه علمیه استان به تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی بر اساس بیانیه گام دوّم انقلاب پرداخت.

وی اظهار کرد: در دیدار اخیر رهبری در جمع مداحان، معظم له مسئله سبک زندگی اسلامی را به صورت ویژه بیان و بر اهتمام بیشتر به این مهم در شئون مختلف جامعه تأکید کردند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به فرمایشات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در مورد سبک زندگی اسلامی، اضافه کرد: واقعیت این است که تلاش غرب برای ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های سهمگین اخلاقی، اقتصادی، دینی و سیاسی به کشور و ملت ما زده است.

وی تصریح کرد: مقابله با این اقدامات دشمنان، جوابی همگانی و هوشمندانه می‌طلبد که در این زمینه چشم امید دلسوزان به جوانان است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: رهبری در دیدار اخیر با مداحان تأکید کردند که یکی از مواردی که باید حتماً به فضل الهی دنبال شود مسئله سبک زندگی اسلامی است؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود نخبگان به ویژه طلاب و روحانیان در مطالعات و پیگیری‌های علمی و اجتماعی بر روی مسئله سبک زندگی اسلامی و سبک و سیره ائمه اطهار (ع) کار کنند.

وی اظهار کرد: دشمن به دلیل ضعف و خیانت سران وابسته نظام شاهنشاهی در کشور ما، توانست سبک زندگی غربی خود را در این کشور رایج کند اما اکنون باید کوشش شود مظاهر سبک زندگی غربی برچیده شده و با سبک زندگی اسلامی جایگزین شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: مشکلات و مسائل اجتماعی و فرهنگی از قبیل اسراف، بی‌مبالاتی و ... به دلیل دور بودن از اخلاق اسلامی و سبک زندگی دینی است؛ ازاین‌رو همه ما باید در این زمینه وقت گذاشته، مطالعه کنیم، قلم بزنیم و گفتمان ایجاد کرده و دغدغه ایجاد کنیم.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: در این راستا باید به هر طریقی شده دغدغه ایجاد کنیم؛ ازجمله فراخوان مقاله، شب‌شعر، نمایشگاه، کارگاه آموزشی و ... تا بتوانیم افکار جامعه هدف و مخاطبین خود را به سمت این سبک زندگی اسلامی سوق دهیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات