۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۵۸۸۴۹
آیت الله بهشتی در گفت و گو با رسا:

ایران هرگز عراق را تنها نخواهد گذاشت

ایران هرگز عراق را تنها نخواهد گذاشت
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ایران خواهان استقلال تام و تمام عراق است، گفت: ایران هرگز عراق را در این میدان تنها نخواهد گذاشت.

آیت الله احمد بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بر روحیه استکبار ستیزی تأکید کرد و اظهار داشت: مگر روحیه استکبار غیر از این است که همواره به ‌دنبال خلأ قدرت و هرج مرج در کشورهای اسلامی باشد؟ آمریکا از مظاهر بسیار پست، پلید و شوم استکبار است.

وی با اشاره به قدرت طلبی استکبار گفت: مستکبران می خواهند دنیا را زیر سیطره خود قرار دهند و در برابرشان فرد نفس‌کشی نباشد و نتواند اظهار وجود کند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری درباره خیانت های آمریکا به همه کشورها تصریح کرد: پس از سال ها که دنیا به خصوص ملت ما از آمریکا ستم ها کشیده و جنایات و خیانت هایی که در دنیا مرتکب شده است، آیا از آمریکا و سران دولت های مستکبر انتظار دیگری می رود؟

وی افزود: مگر آمریکایی ها نبودند که شهر هیروشیمای ژاپن را بمباران کردند و هزاران نفر از انسان ها، حیوانات و نباتات را از بین بردند و هیچ‌گاه از ملت ژاپن عذرخواهی نکردند؛ بنابراین، از رفتارهای آمریکا هیچ جای تعجبی وجود ندارد و اگر غیر از این باشد، مایه تعجب است.

آیت الله بهشتی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص ارتباط ایران و عراق اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار نخست وزیر عراق، فرمایش بسیار متین و مدبرانه ای بود؛ ایران بدخواه هیچ دولتی مخصوصاً دولت های اسلامی از جمله عراق نیست و خواهان استقلال تام و تمام عراق است.

وی بر حمایت و پشتیبانی همیشگی ایران از عراق تأکید کرد و گفت: ایران خواهان آن است که ملت عراق حرکت کرده و دشمنی که در کشورشان لانه کرده را بیرون کنند و ایران هم پشتیبان است و هرگز عراق را در این میدان تنها نخواهد گذاشت./822/ت302/ق

ارسال نظرات