۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۶۶۱۲۷۴

انتقادآیت الله اراکی از عدم توجه نهاد‌های آموزشی و رسانه‌ها به فقه سیاسی

انتقادآیت الله اراکی از عدم توجه نهاد‌های آموزشی و رسانه‌ها به فقه سیاسی
نماینده خبرگان با اشاره به نقش آیت الله تسخیری در تبیین فقه سیاسی در سراسر جهان تأکید کرد که از بی توجهی نهادهای آموزشی رسمی مملکت و رسانه ها به فقه سیاسی گلایه مندیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی نماینده مجلس خبرگان رهبری پنجشنبه شب در مراسم ترحیم آیت الله محمدعلی تسخیری که با حضور علما، اساتید و طلاب در مدرسه مبارکه فیضیه برگزار شد، به ابعاد شخصیت این عالم برجسته اشاره کرد و گفت: ایشان در عرصه تبلیغ اسلام و تشیع، جهاد با طواغیت، تعلیم و تدوین از برجستگان و پیشتازان بود.

وی بر ضرورت ادامه یافتن راه مرحوم آیت الله تسخیری از سوی حوزویان تأکید کرد و ادامه داد: ایشان از سوی رهبر معظم انقلاب «زبان گویای اسلام» معرفی شدند و این از آن جهت است که این عالم فقیه در راستای تبلیغ اثرگذار معارف اهل بیت(ع) تلاش و فداکاری بسیاری انجام داده اند.

آیت الله اراکی اظهار داشت: امروز عالمی همچون آیت الله تسخیری که توانسته باشد نام اهل بیت(ع) را در همه گوشه های ممکن از جهان اسلام برساند، نداریم؛ ایشان با صبر و سینه گشاده و اخلاق خوب صحنه را علیه کسانی که ضد جمهوری اسلامی و جهان تشیع سخن می گفتند وارونه می کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه تلاش های مرحوم آیت الله تسخیری در رساندن پیام انقلاب به سراسر جهان بی نظیر بود، بیان کرد: ایشان توانست سخن امام و رهبری و پیام انقلاب را به صورت تأثیرگذار به گوش جهانیان برساند.

وی با بیان اینکه امروز نیازمند زبان های گویای اسلام هستیم، عنوان کرد: حوزه باید با جدیت به تربیت نیروهایی همچون آیت الله تسخیری بپردازد، زیرا همانند ایشان در عرصه تبلیغ بین الملل و وحدت اسلامی کم داریم.

آیت الله اراکی شخصیت علمی و فقاهتی مرحوم آیت الله تسخیری را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه ایشان در اوج تواضع قرار داشت و در عین حال جامع بود، مطرح کرد: این عالم فقیه نسبت به مذاهب دیگر اطلاعات بالایی داشت و همین جامعیت سبب شد تا در هر نقطه ای که قرار می گیرد منشأ اثر باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مرحوم آیت الله تسخیری بر فقه نظام و فقه های مضاعف مسلط بود، خاطرنشان کرد: تسلط بر فقه متعارف و مضاعف و فقه سایر مذاهب سبب شد تا فقه معاصر را با شیوه جامعی ارائه دهد.

وی یکی از امتیازهای بزرگ ایران اسلامی را دستاورد بزرگ فقه سیاسی دانست و تأکید کرد: از نهادهای آموزشی رسمی مملکت و رسانه ها گلایه مند هستیم، زیرا به دستاورد بزرگ فقه سیاسی توجه ندارند و آن را به خوبی تبیین نمی کنند؛ امروز افراد بسیاری در سراسر جهان اگر حرف های ناب حوزه علمیه قم را در عرصه فقه سیاسی بشنوند، آن را خواهند پذیرفت، زیرا فقه سیاسی ما از پشتوانه های محتوایی بسیار مستحکمی برخوردار است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه آیت الله تسخیری در تبیین فقه سیاسی در سراسر جهان بیشترین نقش را ایفا کرده است، اظهار داشت: اگر انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی نداشته باشد، اما نظریه سیاسی جدید مبتنی بر ولایت خود را به خوبی برای همگان تبیین کند، برای آن که به یک انقلاب حیات بخش برای بشریت تبدیل شود، کافی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه حوزه علمیه قم، نهادهای آموزشی و مجلس خبرگان باید به تبیین فقه سیاسی بپردازند، گفت: متأسفانه هنوز بسیاری از دانشجویان و فرهنگیان مملکت با فقه سیاسی آشنایی ندارند و حتی در حوزه هم حق آن به خوبی ادا نشده است.

وی با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله تسخیری یک عاشق حسینی بود، عنوان کرد: کسی که در هیأت های حسینی نجف توانست شعارهای نو سیاسی ضد طاغوتی را ترویج کند، مرحوم آیت الله تسخیری بود، زیرا ذوق ادبی خاصی داشت و بر انواع آرایه های ادبی مسلط بود.

آیت الله اراکی با بیان اینکه عشق و شور به اهل بیت(ع) مرحوم آیت الله تسخیری را به عرصه تبلیغ در راستای وحدت اسلامی و تقریب مذاهب کشاند، مطرح کرد: یکی از دلایل مهمی که ایشان از سوی رژیم بعثی دستگیر شد همین بود که اشعار انقلابی می سرود و آن را در اختیار هیأت های حسینی نجف قرار می داد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله تسخیری دیوارهایی که دشمنان بر سر راه نشر معارف اهل بیت(ع) می کشیدند را از بین برد و فرو ریخت؛ دشمنان با ایجاد موانع متعدد، نمی گذاشتند معارف اهل بیت(ع) به گوش کسی برسد، اما ایشان آن سدها را نابود کرد و راه را برای نشر این معارف نورانی در دنیا هموار ساخت./841/پ202/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Netherlands
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید.
0
0