۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۷۸۹۴۶
مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی برگزار می کند:

ظرفیت ها و چالش های استفاده از فقه در تقنین + لینک ثبت نام

ظرفیت ها و چالش های استفاده از فقه در تقنین + لینک ثبت نام
مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در راستای مأموریت های خود اقدام به برگزاری دومین مدرسه حقوق پارلمانی با عنوان " ظرفیت ها و چالش های استفاده از فقه در تقنین" کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در راستای ماموریت های خود اقدام به برگزاری دومین مدرسه حقوق پارلمانی با عنوان " ظرفیت ها و چالش های استفاده از فقه در تقنین" کرده است.

مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی اهداف برگزاری این دوره را گفتمان سازی موضوع "فقه و قانون" در جامعه علمی، آشنایی مخاطبین بویژه طلاب حوزه های علمیه با ظرفیت ها و چالش های ورود فقه در حوزه قانونگذاری با مروری بر عملکرد چهل ساله نظام قانونگذاری کشور و شناسایی پژوهشگران علاقمند به این حوزه دانسته است.

در دوره ظرفیت ها و چالش های استفاده از فقه در تقنین، سرفصل ها و موضوعاتی به این شرح ارائه خواهد شد: فتوای معیار در قانون گذاری؛ حجت الاسلام دکتر محمدجواد ارسطا، قانون گذاری در کشورهای اسلامی براساس منابع شرعی؛ دکتر روح الله اکرمی، تقنین شریعت؛ مبانی، هست ها و بایسته ها؛ حجت الاسلام دکتر رضا محمدی کرجی، روش های تبدیل قانون شرع به قانون جدید در مشروطه؛ دکتر سید ناصر سلطانی، حجیت سکوت قانون گذار نسبت به احکام اولیه؛ دکتر محمد منصوری بروجنی، بررسی رویکرد قانون گذار در تقنین احکام شرع در جمهوری اسلامی ایران؛ آقای مسعود امامی، چالش ها و ظرفیت های نظریه ای استفاده از منابع شرعی در تدوین قوانین با تأکید بر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛ دکتر محمود حکمت نیا، فقه؛ مانع یا مجری اراده قانون گذار؛ دکتر محسن برهانی و چالش های رویاروی فرایند و ساختار نظام قانون گذاری درخصوص تقنین براساس موازین شرعی؛ دکتر حامد نیکونهاد.

علاقه مندان جهت ثبت نام در این دوره می توانند از طریق تکمیل فرم ثبت نام اولیه و تعیین متقاضیان حائز شرایط و ارسال پیامک قطعی شدن ثبت نام و پرداخت هزینه دوره به میزان 100 هزار تومان در این دوره شرکت کنند.

همچنین تأکیید می شود که دوره به صورت مجازی و حضوری(متناسب با دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا) طی سه روز و در تاریخ 29، 30 و 31 اردیبهشت 1400 برگزار می شود.

گفتنی است به شرکت کنندگان در دوره گواهی معتبر اعطاء خواهد شد.

برای ثبت نام از طریق لینک زیر اقدام کنید:

https://formafzar.com/form/q64x9

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نسیم
Sweden
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
شرایط ثبت نام در دوره و نوع مدرک اعطائی چیست؟ با تشکر
0
0