۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۹۰۱۰۷

گام دوم انقلاب اسلامی و اقتصاد مقاومتی

گام دوم انقلاب اسلامی و اقتصاد مقاومتی
کتاب گام دوم انقلاب اسلامی مجموعه مدونی از بیانات امام خامنه ای در تبیین توصیه سوم از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که در دو بخش اقتصاد و اقتصاد مقاومتی تدوین شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،کتاب گام دوم انقلاب اسلامی مجموعه مدونی از بیانات امام خامنه ای در تبیین توصیه سوم از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که در دو بخش اقتصاد و اقتصاد مقاومتی تدوین شده است.

بخش اول شامل؛ مفاهیم و کلیات، چالش‌های اقتصادی، راهبردهای اقتصادی است.
بخش دوم شامل؛ چیستی اقتصاد مقاومتی، مؤلفه‌ها و الزامات اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی، کارکردهای اقتصاد مقاومتی است.

 اقتصاد مقاومتی به عنوان مهمترین و جامع ترین راه حل مشکلات اقتصادی از سوی معظم له مطرح گردیده لذا جایگاه مستقلی در این کتاب یافته است.

در این کتاب نکات زیر حائز اهمیت است: اول، بر اساس بیانات ایشان، اقتصاد مقاومتی الگویی پویاست که از درون می‌جوشد، احتیاج کشور را به دیگران کاهش و استحکام کشور را در مقابل تکانه‌های خارجی افزایش می‌دهد. دوم، این الگو مبتنی بر مؤلفه‌های تلاش جهادی، عدالت محوری مردم‌بنیادی، درون‌زایی در عین برون‌گرایی، دانش‌بنیانی، مولد و پیشرو بودن، انعطاف‌پذیری و توانایی مقابله با تهدیدها است. سوم، در این کتاب به بررسی و تبیین وظایف دولت و امت در زمینه مقاوم‌‌سازی اقتصاد پرداخته‌شده است.

ارسال نظرات