۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۶۹۱۹۲۱

کتاب «مهندسی قرارداد اجاره موقوفات» منتشر شد

کتاب «مهندسی قرارداد اجاره موقوفات» منتشر شد
خراسان رضوی - به همت مرکز پژوهش دانشگاه علوم اسلامی رضوی کتابی کاربردی در زمینه تخصصی وقف با عنوان مهندسی قرارداد اجاره موقوفات در سنجه اصل رعایت غبطه وقف منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، مباحث مطرح شده در این کتاب عبارتند از غبطۀ وقف و تبیین فقهی و حقوقی آن، مبانی و ابعاد رعایت غبطۀ مال وقفی، بررسی جامع مقررات غبطۀ وقف، اجارۀ مال موقوفه و الگوسازی قرارداد آن، مزایده، پذیره، اهدایی و حق تقدیمی در اجارۀ مال وقفی و مزایا و معایب قرارداد اجارۀ موقوفات که ابتدا به صورت پایان نامه رشته حقوق خصوصی دانشگاه از سوی یکی از دانشجویان ارائه شده است.

از دیگر مباحث مطرح شده در این کتاب می توان به بررسی مصادیق مشترک و اختصاصی غبطۀ موقوفات با انواع كاربري آن، پیشنهاد قراردادهای جایگزین عقد اجاره در مدیریت موقوفات،  ارائۀ بستۀ مدیریتی در مهندسی قراردادهای مرتبط با موقوفات از نام برد.

این کتاب به قلم محمدجواد فخر پژوهشگر دانشگاه و زیر نظر حجج اسلام دکتر وحدتی شبیری، دکتر عبدالرضا اصغری نوشته و در پانصد نسخه آماده عرضه به مخاطبان و علاقه مندان حوزه تخصصی وقف شده است.

گفتنی است دانشگاه علوم اسلامی رضوی از موسسات علمی وابسته به آستان قدس رضوی، در رشته های مختلف از جمله گرایش های حقوق و فقه پذیرش دانشجو داشته که هر ساله تعداد زیادی پایان نامه و رساله مرتبط به وقف، نذر و زیارت را از سوی دانشجویان ارائه می کند./933/د۱۰۱/

جواد رستمی
ارسال نظرات