۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۷۶۴۷۶۵

آغاز مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه

آغاز مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه
مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه با حضور حضرت آیت الله سبحانی، اعضای شورای عالی، مدیر و معاونان حوزه های علمیه، اساتید، طلاب و فضلا در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 1403 - 1404 حوزه های علمیه با حضور حضرت آیت الله سبحانی، اعضای شورای عالی حوزه، مدیر و معاونان حوزه های علمیه، اساتید، طلاب و فضلا صبح امروز در سالن اجتماعات دارالشفاء در حال برگزاری است.

سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی، از مراجع تقلید و آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد، معاون آموزش حوزه های علمیه از برنامه های این مراسم خواهد بود.

گفتنی است، همه مدیران مدارس، مراکز و اساتید در تمامی مقاطع و سطوح، اعم از سطح یک، عالی و درس های خارج، تمهیدات و مقدّمات لازم جهت شروع سال تحصیلی با نشاط را فراهم کرده اند تا از همان ابتدا، درس ها به صورت جدّی و فعّال شروع شود.

برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه امری متداول است که هر ساله از سوی مدارس علمیه سراسر کشور برگزار می شود و طلاب و دانش پژوهان حوزوی با شرکت در این مراسم، توصیه های بزرگان را ره توشه راه خود قرار داده و با اشتیاق به تحصیل در حوزه های علمیه ادامه می دهند.

در سال تحصیلی جدید بیش از ۵۰ هزار طلبه در بیش از پانصد مدرسه علمیه و مرکز حوزوی سراسر کشور مشغول به تحصیل می‌شوند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه در خصوص اولویت‌های پیش روی تحصیلی حوزه های علمیه گفته است که سرفصل‌های آموزشی ۱۰۳ رشته و گرایش جدید از بیش از ۴۰۰ رشته و گرایش درختواره دانشی حوزه های علمیه تدوین شده و در سال تحصیلی جدید اجرایی می‌شود.

ارسال نظرات