۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۸۰۹۳۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روحانیون باید برای حضور مقتدرانه مردم در انتخابات همت مضاعف داشته باشند

روحانیون باید برای حضور مقتدرانه مردم در انتخابات همت مضاعف داشته باشند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام رفیعی گفت: روحانیون باید برای حضور مقتدرانه مردم در انتخابات و تبیین انتخاب شایسته برای آن‌ها همت مضاعف داشته باشند.

حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، بر تشریک‌مساعی همگانی برای برگزاری انتخاباتی پرشور و باشکوه تأکید کرد.

وی با اشاره به رسالت ویژه روحانیت در این زمینه، با بیان اینکه تلاش روحانیون باید معطوف به حضور مقتدرانه مردم در انتخاب باشد، گفت: برای تعالی اسلام و رشد نهال انقلاب، خون‌های بسیاری داده‌ایم فلذا برای بقای این نظام هم باید مردم در مسائل سیاسی به‌ویژه مسئله انتخابات دخیل باشند.

حجت‌الاسلام رفیعی اظهار کرد: همه مسؤولان و نخبگان جامعه به‌ویژه روحانیون باید برای تحقق مشارکت حداکثری و حضور گسترده مردم در انتخابات پای‌کار بیایند و مهم‌تر از همه معیارهای انتخاب، معرفی شخص اصلح است.

وی با اشاره به این‌که روحانیون نسبت به مسئله انتخابات تعهد قانونی و شرعی دارند، افزود: هیچ فردی به‌ویژه یک روحانی نمی‌تواند بگوید که من سیاسی نیستم و کاری به انتخابات ندارم، چراکه این همان چیزی است که دشمنان نظام اسلامی می‌خواهند تا بدین‌وسیله خودشان بتوانند مسائل سیاسی ما را رقم بزنند.

حجت‌الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: هدف روحانیون از دخالت در انتخابات، ارتقای سیاسی مردم، اقامه و احیای دین، گرفتن حق مظلوم و مبارزه با نظام زیاده‌خواه استکباری است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: «روز انتخابات شب قدر ملت ما است»، تصریح کرد: در شب قدر با احیا گرفتن از خداوند می‌خواهیم سرنوشت یک‌ساله خوبی برایمان رقم بزند، انتخابات هم به‌نوعی همین‌طور است که اگر انتخاب خوبی داشته باشیم سرنوشت چهار سال ما رقم خواهد خورد.

حجت‌الاسلام رفیعی در ادامه با اشاره به این فرمایش امام راحل (ره) مبنی بر اینکه حفظ این نظام از اوجب واجبات است، اظهار کرد: باید مردم در کنار ولی‌فقیه باشند و این نظام را حفظ کنند و یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند نظام را حفظ کند حضور مقتدرانه مردم در انتخاب است.

وی در پایان بر تلاش و تشریک‌مساعی همه نخبگان به‌ویژه حوزویان برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات تأکید کرد و از همه آحاد مردم خواست با حضور پرشور خود درصحنه انتخابات، مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و معاندان داخلی و خارجی بزنند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
از ماست که بر ماست
0
0