۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۶۸۲۰۰۴
با صدور بیانیه ای؛

جامعه حوزوی مازندران، تهمت های ناجوانمردانه به آیت الله رئیسی را محکوم کرد

جامعه حوزوی مازندران، تهمت های ناجوانمردانه به آیت الله رئیسی را محکوم کرد
مازندران - جامعه حوزوی مازندران با صدور بیانیه ای حرکت ناهنجار و تهمت های ناجوانمردانه برخی از کاندیداها در نخستین مناظره به آیت الله سید ابراهیم رئیسی را محکوم کردند.
به گزارش خبرگزاری رسا در مازندران، جامعه حوزوی استان مازندران با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن حرکت ناهنجار و تهمت های ناجوانمردانه برخی از کاندیداها در نخستین مناظره به آیت الله سید ابراهیم رئیسی؛ اعتراض خود را نسبت به چنین رفتارهای تبلیغاتی خلاف شرع و عرف و قانون اعلام کرده و تأکید کردند: از مسؤولان محترم قضایی، امنیتی و نظارتی بویژه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات که طبق ماده ۶۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شده، و مدیریت حوزه های علمیه کشور و دیگر مراکز ذیربط، تقاضای برخورد بهنگام و درخور را داریم.
 
متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است؛
 
بسم الله الرحمن الرحيم
 
قال الله تعالی: لايحب الله الجهر بالسوء من القول إلا من ظلم و كان الله سميعاً عليماً (نساء/۱۴۸) خدا افشای بدی های دیگران را دوست ندارد، جز برای کسی که مورد ستم قرارگرفته است [که بر ستمدیده برای دفع ستم، افشای بدیهای ستمکار جایز است]؛ و خدا شنوا و داناست.
 
در تمام ازمنه و در همه مناطق در جوامع بشری، شاهد ستم در اشکال مختلف از باطل گرایان علیه حق طلبان بوده و هستیم. در صدر اسلام، قرآن این متقن ترین کلام و صادق ترین سخن شهادت می دهد که جبهه باطل در چهره های کفر، شرک و نفاق حتی از ترور شخصیتی پاکترین انسان در میان اولین و آخرین چون پیامبر خاتم حضرت محمد صلوات الله علیه لحظه ای درنگ و توقف نکردند؛ لذا شاهد جسارت سخت به ساحت قدسی و ملکوتی آن حضرت، از سوی حلقه صحابه نزدیک به آن رسول عصمت و طهارت شدیم؛ تهمت هذیان گویی به حضرتش در دقائق پایانی عمر با برکتش، او که سند صریح و محکم الهی بر وحیانی بودن هرگونه نطقش شهادت داده است: «ما ينطق عن الهوى، إن هو الا وحی یوحی»؛ حال اینک، در جریان تاریخ، به شهادت قرآن، آنان که دلهایشان و افکار و اندیشه ها و آمال و انگیزه هایشان مشابه هم اند [و قال الذين لايعلمون ... قال الذين من قبلهم مِثلَ قولِهم تَشابَهَت قُلُوبُهم ... (بقره/۱۱۸)] شاهد حرکت مشابه در ترور شخصیت بویژه علمیِ سید جلیل القدری از سلاله آن حضرت در مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری شنبه 15/ 03/ 1400 در کانال یک سیما بودیم.
 
ای کاش! مدعی ریاست جمهوری ولو یکبار اما جدی، قبل از لب به توهین، به شأن علمی این سید مظلوم باز کند؛ مروری بر جایگاه آموزشی و پژوهشی، درسی و تدریسی، مدارک علمی سطوح عالیه حوزوی و دانشگاهی، مقام اجتهاد، تألیفات گرانسنگ در قالب مقالات و کتب وی از منابع معتبر دسترس می انداخت تا این گونه خود را انگشت نما در میان عام و خاص، هم حزبی خود و غیره نمی کرد.
 
افرادی که خلاف رهنمودهای قرآن عزیز؛ دل در گرو بیگانه برای سعادت امت اسلامی گره زده اند؛ آنان که از تلاش سازنده از رهروان راه حق در به غیظ آوردن دشمنان قسم خورده، ناراحت می شوند؛ آنان که به ارباب بودن آن دشمنان بیگانه اقرار کرده اند؛ آنان که به مدرک گرفته آن ممالکی، دل بسته اند که بیان، قلم، قدم و دستهایشان عليه ممالک اسلامی بویژه شیعیان همیشه فعال بوده و هست؛ و کسانی که افتخارشان را تشکیل دولتی در استمرار دولتی می دانند که همه همتشان «گفتگو و تعامل » بوده و در آن دولت، تبرّی و شدت عليه اعداء الله و دشمنان رسول خدا و اولیای خدا و رسولش جایی نداشته و ندارد و «لیدرشان» گفت: «دنیای فردا دنیای گفتمان هاست نه موشک ها»؛ آری آنان، با این نگاه، امت اسلام و کشور عزیزمان ایران اسلامی را به بدترین شرایط اقتصادی، فرهنگی مبتلا کرده اند اما از باب تسویل و تزیین گری شیطان «يحسبون انهم يحسنون صنعا» (کهف/۱۰۴). از این طیف و گروه و حزب، بیشتر از این چه انتظاری می توان داشت؟ به تعبیر قرآن، آنان بشدت قسم یاد می کنند که جز خوبی را خواهان نیستند: «لیحلفنّ إن أردنا الا الحسنی» اما خدا گواهی میدهد که آنان دروغ می گویند: «و الله يشهد انهم لكاذبون»
 
ما حوزویان دیار علوی استان مازندران ضمن محکوم کردن حرکت ناهنجار و تهمت های ناجوانمردانه برخی از کاندیداها در اولین مناظره به آیت الله سید ابراهیم رئیسی؛ اعتراض خود را نسبت به چنین رفتارهای تبلیغاتی خلاف شرع و عرف و قانون اعلام کرده، از مسؤولان محترم قضایی، امنیتی و نظارتی بویژه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات که طبق ماده ۶۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شده، و مدیریت حوزه های علمیه کشور و دیگر مراکز ذیربط، تقاضای برخورد بهنگام و درخور را داریم./950/
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
آقای رئیسی در طول سالیان مسئولیت و مخصوصا در این سالهای اخیر به گواه مردم و متخصصین و دوست و دشمن هم خوب و قوی و جهادی و در میان میدان کار اجرایی انجام داده اند و هم فردی پاکدست بوده اند و لذا اگر مردم بدنبال فردی قوی و جهادی در اجرا و پاکدست در مصرف بیت المال هستند بهتر از آقای رئیسی فعلا سراغ نداریم.
0
0