۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۶۹۲۹۳۳

وحدت و شیعه و سنی؛ عید بزرگ مسلمین

وحدت و شیعه و سنی؛ عید بزرگ مسلمین
ماموستا خدایی گفت: وحدت برای دشمنان یک ناراحتی بزرگ است زیرا در اینصورت هرچه حیله و مکر به خرج دهند موفق نمی شوند و چیزی جز شرمندگی عائدشان نمی شود.

ماموستا عبدالرحمن خدایی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا به مناسبت هفته وحدت گفت: وحدت بین شیعه و سنی یک رحمت برای مسلیمن جهان است و پیامبر اکرم بنا بر قول اهل سنت روز 12ربیع الاول نزدیک طول صبح به دنیا آمد و نزد اهل تشیع حضرت در روز 17ربیع الاول به دنیا آمدند.

امام جمعه شهرستان سنندج با اشاره به این عید بزرگ بیان کرد: امام خمینی(ره) گفت ما این هفته را هفته وحدت می گذاریم و این یک هفته برای هر مسلمانای عید محسوب می شود و این واقعا یک برکتی است که جمیع مسلمین جهان با هر فرقه ای با دل و جان هفته وحدت را گرامی می دارند و جشن می گیرند.

ماموستا خدایی با بیان سابقه وحدت بین مسلمین دو دوران خلفا و ائمه ابراز داشت: امیدواریم تمام مسلمین جهان به طبعیت از پیامبر و رهبران خود، وحدت و یکپارچگی را حفظ کنند و آنچه پیامبر اکرم نسبت به آن دستور داده است را اطاعت کنند و از اختلاف دوری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسلمانان در این شرایط که دشمنان اسلام، مسلمانان را محاصره کردند و قصد نابودی آن ها را دارند باید بیشتر به مساله وحدت بپردازند چراکه وحدت برای دشمنان یک ناراحتی بزرگ است زیرا در اینصورت هرچه حیله و مکر به خرج دهند موفق نمی شوند و چیزی جز شرمندگی عائدشان نمی شود.

ارسال نظرات