۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۴
کد خبر: ۶۹۴۴۲۵
حجت الاسلام یزدان پناه در آیین نکوداشت علامه حسن زاده:

علمی نبود که علامه به سمت آن نرفته باشد/ حوزه به فلسفه بیشتر توجه کند

علمی نبود که علامه به سمت آن نرفته باشد/ حوزه به فلسفه بیشتر توجه کند
استاد حوزه گفت: یکی از آن امور که در رفتار و منش این بزرگوار می تواند الگو باشد، تشنگی نسبت به علم است و این تشنگی در کار علامه مشهود است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید یدالله یزدان پناه در آیین نکوداشت علامه حسن زاده آملی که در حسینیه امام خمینی قم برگزار شد گفت: این جلسه تکریم از مقام شامخ علامه ذوالفنون حسن زاده آملی و توحیدمحوری است در چنین جلساتی باید ببینیم چگونه می توان به این مقامات بلند و عالیه دست یافت، زندگی نامه، مرام و منش و آثار علامه برای ما می تواند الگو باشد.

وی ابراز کرد: آنچکه وی را به این مقام رسانید چند امر مهم است، یکی از آن امور که در رفتار و منش این بزرگوار می تواند الگو باشد، تشنگی نسبت به علم است و این تشنگی در کار علامه مشهود است.

علامه ذوالفنون رشته ها را به هم پیوند می زد و روح آن را بدست می آورد

حجت الاسلام والمسلمین یزدان پناه با اشاره به اینکه تشنگی در علم در آثار و رفتار علامه مشهود بود تصریح کرد: بر اساس بنیاد فکری آیت الله حسن زاده، انسان نباید بگوید آنچه خوانده ام کفایت می کند و خود علامه اینگونه بود؛ علمی نبود که به سمت آن نرفته باشد.

استاد حوزه علمیه اذعان کرد: درس فلسفه این عالم بزرگ در حوزه علمیه بی نظیر بود بلکه علامه در هر رشته ای که وارد می شدند به حد اعلاء آن دست می یافتند و این نشان از تشنگی در علم است.

وی با تاکید براینکه باید به علم فلسفه نیز اهتمام ورزید، خاطر نشان کرد: فلسفه و عرفان اسلامی مکرر خود را به قرآن عرضه کرده است و همانگونه که نیازمند به تحصیل رسائل در حوزه می باشیم باید به اسفار و فلسفه نیز اهتمام ورزید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه علامه حسن زاده از جهت معنوی نیز الگویی بی نظیر برای طلاب و حوزویان است، اظهار داشت: آیت الله حسن زاده در اوج معنویت بود و همیشه بیان می کرد تحصیل و طهارت باید مقارن و همراه با هم باشد و خود علامه نیز این راه را طی کرده بود.

وی در پایان با اشاره به توصیه معنوی آیت الله حسن زاده به شاگردانش، بیان کرد: مردان الهی در درس هم از خدا جدا نمی شوند و به شاگردان خود توصیه می کرد برای خدا درس بخوانید و مراقبه داشته باشید.

ارسال نظرات