۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۷۰۱۱۰۹

از سفر به نواحی شمالی خودداری کنید

از سفر به نواحی شمالی خودداری کنید
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران گفت: مسافران از سفر به نواحی شمالی خودداری کنند چرا که در جاده‌های کوهستانی با برف و کولاک مواجه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، عادل مصدقی افزود: شب گذشته با بارش برف سبک در آزاد راه تهران- شمال و محور هراز مواجه شدیم، سامانه‌ها تا بامداد قطع شده بود اما از صبح امروز سامانه دوباره فعال شده است. 

وی ادامه داد: بارش ها در غرب به صورت باران و در ارتفاعات امامزاده داود، حوزه  شمیرانات در منطقه فشم، لوسانات بزرگ و کوچک، راحت آباد، راههای روستایی گرمابدر، راهت آباد عمامه، جاده اصلی تهران- دماوند، فیروزکوه به سمت سمنان، فیروزکوه به سمت گردنه گدوک به صورت برف است و تا قبل از ظهر فردا ادامه دارد.

مصدقی یادآور شد: براساس گزارش سازمان  هواشناسی اکنون در آزادراه تهران-پردیس، محور تهران-جاجرود، محور هراز، محور دماوند و محور فیروزکوه بارش ها به صورت برف است. 

وی خاطرنشان کرد: در محور ملارد، آزادراه تهران-کرج نیز باران می‌بارد.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران گفت: جاده‌ها بسیار لغزنده و همراه با بارش برف، مه و سرما است و به مردم توصیه می‌شود طی ٢٤ ساعت آینده به ارتفاعات کوهستانی سفر نکنند و در صورت سفر ضروری، با رعایت سرعت مطمئن، داشتن صبر و حوصله، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ، وسایل گرمایشی و اطمینان از سلامت خودرو خود سفری ایمن و با آرامش داشته باشند.

مصدقی توضیح داد: در این سامانه بارشی با بکارگیری بیش از ۴۰۰ نفر از نیروهای مجرب راهداری اعم از نیروهای عملیاتی در صف و ستاد قرارگاه مرکزی راهداری زمستانی و همچنین آماده کردن ۲۸ باب راهدارخانه‌ها در محورهای مواصلاتی استان جهت استقرار اکیپ های راهداری و اسکان اضطراری افراد در راه مانده و بکارگیری بیش از ۲۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری تدابیر و تمهیدات لازم را پیش‌بینی کرده است.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد ماشین آلات راهداری، ماشین‌های خاص اعم از خودروهای مکانیزه برف روبی، شن و نمک پاش و برفخور بوده و در طول بیش از هزار و ۲۸۰ کیلومتر از محورها و گردنه‌های برف گیر عملیات راهداری زمستانی در دست اجراست.

مصدقی خاطرنشان کرد: همه عوامل راهداری استان همچنان در آماده باش کامل هستند و به صورت لحظه ای نسبت به رصد و مراقبت مستمر از شرایط جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی استان اقدام می‌کنند که به نوعی این رصدها از طریق دریافت گزارش های ارسالی توسط گشت های راهداری، مشاهده تصاویر زنده از طریق دوربین‌های نظارت تصویری و همچنین سامانه‌های تردد شمار هوشمند بر سطح راه‌ها است. 

وی گفت: تلفن گویای ۱۴۱ و تلفن ثابت ۷۷۹۰۹۰۸۰ مرکز مدیریت راهها استان تهران به صورت شبانه روزی آماده اطلاع رسانی از آخرین وضعیت شرایط ترافیکی و جوی جاده‌های استان به هموطنان است.

ارسال نظرات