۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۷۱۳۳۳۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:

اساتیدی را جذب کنیم که به «سند اسلامی شدن دانشگاه ها» اعتقاد داشته باشند

اساتیدی را جذب کنیم که به «سند اسلامی شدن دانشگاه ها» اعتقاد داشته باشند
نماینده ولی فقیه در لرستان تأکید کرد که باید اساتیدی جذب شوند که همراه با سند اسلامی شدن دانشگاه ها بوده و به این سند اعتقاد داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مدرسه تابستانه دانشگاهیان استان لرستان و شروع دوره تدریس با  جهت گیری الهی گفت: جهت تدریس الهی الگوهای روشن و بارزی همچون شهید دکتر چمران داریم که نماد عقل و ایمان، علم و دین بود، در بهترین مرکز علمی دنیا فارغ التحصیل شد ولی رفاه و ادامه تحصیل در این کشورها را رها و به مصر و لبنان آمد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه بحث عقل و ایمان، علم و دین، پیشرفت و فرهنگ با یکدیگر ارتباط دارند، افزود: جهان امروز در حال اختراعات و اکتشافات، رفاه و آسایش است ولی چنانچه بستر سازی فرهنگی در این زمینه انجام نشود سبب تباهی جهان می‌شوند به گونه‌ای که علم و پیشرفت در اختیار زورگویان قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در دانشگاه باید کادر سازی انجام شود که علم و دین، عقل و ایمان، پیشرفت و ارتقای فرهنگی و دینی در کنار یکدیگر قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: ارکان دانشگاه‌ها باید در سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها به وظایف خود آشنا باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: اگر در دانشگاه‌ها سرگرم مسائل روزمره شویم سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها تنها به یک مجموعه کتبی تبدیل می‌شود و هیچ‌گونه اقدامی صورت نمی‌گیرد.

وی در ادامه به اهمیت هیأت جذب اساتید در دانشگاه‌ها اشاره و بیان کرد: باید اساتیدی جذب شوند که همراه با سند اسلامی شدن دانشگاه ها باشند و به این سند اعتقاد داشته باشند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات