۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
کد خبر: ۷۲۸۴۵۱
آیت‌الله حسینی همدانی:

مسئله عفاف و حجاب با جلسات بی‌ثمر حل و فصل نمی‌شود

مسئله عفاف و حجاب با جلسات بی‌ثمر حل و فصل نمی‌شود
امام‌جمعه کرج گفت: رئیس‌جمهور به بی‌تفاوتی بدنه اجرائی کشور نسبت به منکرات اقدام عاجل داشته باشید؛ مسئله عفاف و حجاب با جلسات بی‌ثمر حل و فصل نمی‌شود.

به گزلارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه هفتم بهمن‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه دهم رجب‌المرجب سال ۱۹۵ قمری اَشبُّ الائمه مولانا جواد علیه‌السلام، معدن الوفاء به دنیا آمد، بیان داشت: مرحوم کلینی در جلد اول کافی از امام رضا علیه‌السلام در وصف امام جواد علیه‌السلام نقل کرده است که حضرت فرمود: «این فرزندى است که هیچ فرزندى در اسلام بابرکت‌تر از او براى شیعیان ما زاده نشده است. «هَذَا الْمَوْلُودُ الَّذِی لَمْ یولَدْ فِی الْإِسْلَامِ مِثْلُهُ مَوْلُودٌ أَعْظَمُ بَرَکَهً عَلَى شِیعَتِنَا مِنْهُ»».

ائمه علیهمالسلام مسکنهای برکت الهی هستند

وی در ادامه با تأکید بر اینکه البته همه ائمه علیهم‌السلام به استناد زیارت جامعه کبیره که فرمود: «وَ مَسَاکِنِ بَرَکَهِ اللَّه» مسکن‌های برکت الهی هستند، ادامه داد: چنان‌که امام سجاد علیه‌السلام در دعای ۲ صحیفه از رسول خدا به‌عنوان: «إِمَامِ الرَّحْمَهِ، وَ قَائِدِ الْخَیرِ، وَ مِفْتَاحِ الْبَرَکَه». یادکرده‌اند. و چون «کلهم نور واحد» همگی آنان مفتاح و کلید برکت‌اند.

اهل‌بیت علیهمالسلام واسطه نزول نعم الهی اعم از مادی و معنوی هستند

امام‌جمعه کرج در ادامه با طرح این پرسش که ما چگونه از این برکات وجودی بهره‌مند شویم؟، پاسخ داد: باید در مسیر شعاع نور ولایت آن حضرات قرار بگیریم یعنی از راه و رسم آنان تبعیت فکری و عملی کنیم لذا در فرهنگ دینی اهل‌بیت علیهم‌السلام واسطه نزول نعم الهی اعم از مادی و معنوی هستند و به یمن وجود آنان پربرکت می‌شود.

برکت به نمو و زیاده‌ای گفته می‌شود که دارای دوام و بقاست

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه در کتاب العین و مفردات راغب، می‌گوید برکت بر دوام و بقا و عدم زوال دلالت می‌کند، گفت: ریشه‌ی بَرْکْ به سینه‌ی شتر گفته می‌شود. از کرک سینه‌ی شتر پارچه‌ای تهیه می‌کنند که محکم و بادوام است به نام بَرَک. لذا از این کلمه به‌تدریج معنای دوام، بقا و عدم زوال فهمیده شد. به محلی که آب در آن جمع می‌شود و برای مدتی طولانی باقی می‌ماند بِرکه می‌گویند. پس برکت به نمو و زیاده‌ای گفته می‌شود که دارای دوام و بقاست. تبریک هم دعای به برکت است، یعنی دعا می‌کنیم که نعمت برای شخص ثبات و بقا داشته باشد.

امام جواد علیهالسلام مبارزه فرهنگی مستمری را انجام دادند تا سبک زندگی اسلامی از بین نرود

وی در ادامه بابیان اینکه امام جواد علیه‌السلام عمرشان کوتاه بود اما خدمات بزرگی داشتند و این‏ نشانه برکت است، عنوان کرد: حضرت مبارزه فرهنگی مستمری را انجام دادند تا سبک زندگی اسلامی از بین نرود؛ چون خلفای عباسی نظام حکومتی خود را بر مبنای ترویج امپراتوری زر و زور و قدرت و ثروت استوار کرده بودند و برای تثبیت فرهنگ اشرافی گری و تجمل‌پرستی از ابزارها و راهکارهای مختلف به‌خصوص روش‌های اعتقادی و دینی استفاده می‏کردند تا آن را به جامعه خود بقبولانند. که امام جواد علیه‌السلام با این جریان به‌طور جد مبارزه کرد و ارزش‌های دینی را با رفتار و عمل خود در دل انسان‌های پاک تثبیت کرد.

کتمان، تحریف و جنگ روایتها مسیر جدید دشمنان برای زمینگیر کردن انقلاب

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری بابیان اینکه ۱۲ بهمن سالگشت ورود حضرت امام به کشور را گرامی می‌داریم که آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی است، اذعان داشت: ضمن تبریک ایام، ان‌شاءالله جشن‌های امسال مردمی و باشکوه‌تر از قبل برگزار خواهد شد. به‌ویژه وقتی می‌بینیم دشمنان انقلاب بعد از بکار بردن همه طرح‌هایشان برای مهار و براندازی نظام اسلامی مأیوس شده‌اند اما باز تلاش می‌کنند تا این بار با راهبرد کتمان و تحریف و جنگ روایت‌ها مسیر جدیدی را برای زمین‌گیر کردن انقلاب برای خود باز کنند. ولی با جهاد تبیین و یادآوری ایام بزرگی که مردم ایران با دست‌خالی، عظمت آفریدند و طاغوت ۲۵۰۰ ساله ملک الملوکی و پادشاهی ننگین را راهی زباله‌دان تاریخ کردند، به مقابله می‌پردازیم، و این وظیفه همه است بخصوص دوستداران ایران و انقلاب تا نسل جوان را نسبت به کینه‌هایی که دشمنان در حق مردم داشتند و دارند را آگاه کنند.

باید گذشته را مرور کرد و درس گرفت و به آینده امیدوار بود

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه حضرت آقا در بیانیه گام دوم بشارتی دادند که: «دنباله‌ی مسیر انقلاب، به‌دشواری گذشته‌ها نیست»، گفت: یعنی سختی‌هایی که باید کشیده می‌شد تا به این مرحله برسیم را کشیده‌ایم و مسیر پیش رو آسان‌تر و راحت‌تر طی خواهد شد. اما باید گذشته را مرور کرد و درس گرفت و به آینده امیدوار بود و همین را هم بیگانگان خوش ندارند.

دشمنان تنها راه را در تحریف حقائق می‌بیند

وی بابیان اینکه دشمنان انقلاب و اسلام با انواع ترفندها دائماً تلاش کرده‌اند تا واقعیت انقلاب اسلامی را که از ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ تا پیروزی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ که ۶۶۰۰ شهید بنا بر آمار بنیاد شهید داد را کتمان و تحریف و به نحو دیگری ارائه کنند و برای باورپذیری حرف‌های خود، روی مشکلات اقتصادی تکیه می‌کنند، گفت: دشمن چون می‌بیند نمی‌تواند این انقلاب را منحرف کند، تنها راه را در تحریف حقائق می‌بیند و در این مسیر جریان سازی می‌کند و با بزرگ کردن مشکلات اقتصادی که امروز درگیر هستیم به مردم و جوانانی که دوره گذشته را ندیده و کم کتاب می‌خواند و در اوج احساسات پاک هم قرار دارد، القاء می‌کنند که شرایط کشور در روزگار مثلاً شاه بهتر از امروز بوده و بعد آماری هم که ریشه و حقیقتی ندارد را اعلام می‌کنند.

آرمانهای انقلاب باید خوب تبیین شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در این رابطه پرداخت و گفت: به تعبیر حضرت آقا: «امروز برخی سعى می‌کنند چهره‌ى خبیث‌ترین و سیاه‌روترین حکّام تاریخ اواخر این ملّت را به شکلی آرایش کنند، تا مردم نفهمند که با این انقلاب چه کردند». پس لازم است در این مقطع آرمان‌های انقلاب خوب تبیین شود. و الا باز به تعبیر حضرت آقا جوری می‌شود که یک جوانِ امروز بگوید: عجب! این‌ها آدم‌های بدی نبودند، اوضاع بدی نبود؛ پس چرا انقلاب کردید؟

چرا انقلاب شد؟

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به خطبه هفته گذشته، عنوان کرد: در جلسه قبل چهار سؤال را طرح کردم. اول اینکه چرا انقلاب شد؟ برای اینکه جواب درست را بفهمیم باید ایران را بخصوص در آن مقطع از تاریخ خوب شناخت. اولاً: ایران سرزمینی است که ازلحاظ راهبردی و موقعیت حساس جغرافیایی و ارتباط با سه قاره آسیا، اروپا و اقیانوس هند که دارد در ردیف یکی از مناطق کم‌نظیر دنیاست. و بر این سه قاره، تأثیرگذار است و یکی از اهداف اساسی قدرت‌ها در طول تاریخ، سلطه بر ایران بوده است، تاریخ را نگاه کنید از زمان پرتغالی‌ها، تزارها، فرانسوی‌ها، عثمانی‌ها، انگلیسی‌ها و آمریکائی‌ها و هر قدرتی که در دنیا غالب شد، تسلط بر ایران را دستور کار خود قرار داد. انقلاب اسلامی آمد و دست قدرت‌های بزرگ که نمی‌خواستند موقعیت خود را از دست بدهند را از ایران کوتاه کرد.

دوستان بخوانند و مرور کنند

وی در ادامه افزود: وزیر خارجه‌ی وقت آمریکا می‌گوید: «با سقوط پهلوی آمریکا خسارتی دید که دیگر قابل جبران نیست و ما از امکان بسیار بزرگی در منطقه مهمی از دنیا محروم شدیم». این‌ها اقرارهای خودشان است. این‌ها را خوب است که دوستان بخوانند و مرور کنند و در جای دیگری رئیس سازمان سیای آمریکا در دوران پیروزی انقلاب اسلامی می‌گوید: «آنچه در ایران اتفاق افتاد یک واقعه مهم و فوق‌العاده نبود، بلکه یک واقعیت عجیب و باورنکردنی بود. ما ایران را به‌گونه‌ای ساخته بودیم که قرار بود برای همیشه در ایران باشیم و نمی‌دانستیم این‌گونه ما را از ایران بیرون می‌کنند» لذا انقلاب چنین حرکت بزرگی را انجام داد.

اهمیت انقلاب اسلامی در این بود که شعار استقلال داد و تا امروز روی شعارش ایستاد

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه همه به منابع بی‌نظیر و سرشار ایران طمع داشتند، گفت: اهمیت انقلاب اسلامی در این بود که شعار استقلال داد و تا امروز روی شعارش ایستاد به‌طوری‌که حتی بزرگ‌ترین دشمنانش هم این واقعیت را اعتراف می‌کنند که ایران مستقل است و البته این خودش دستاورد انقلاب هم هست.

اسلام هراسی راهبرد اصلی و مستمر استکبار جهانی و صهیونیزم بینالملل بوده است

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه ثانیاً ایران شیعه است و در طول تاریخ سابقه ندارد که شیعه سلطه قدرت‌های استکباری و استعماری را پذیرفته باشد، گفت: مکتب شهادت در فرهنگ شیعه یکی از اصول غیرقابل تغییر است. همان‌که حاج قاسم گفت ما ملت امام حسینیم و این قدرتی را ایجاد می‌کند که به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند سازش‌کار باشد لذا از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام هراسی راهبرد اصلی و مستمر استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل بوده است که در قالب‌های مختلف انجام داده‌اند. وقتی در مقابل گفتمان مقاومت و پیروزی‌های میدانی که به دست می‌آورد کم می‌آورند برای کم‌رنگ کردن حساسیت و غیرت دینی مردم ایران و مسلمین جهان اقدامات توهین‌آمیز می‌کنند به رسول خدا جسارت می‌کنند به قرآن اهانت می‌کنند به مقدسات بی‌احترامی می‌کنند تا شاید غلبه‌ای داشته باشند.

جهان اسلام باید با قاطعیت تمام و با وحدت و یکپارچه در مقابل اقدامات دین ستیزانه این جرثومههای فساد بایستند

وی در ادامه تصریح کرد: این قرآن سوزی که در سوئد راه انداختند، تکمیل‌کننده حرکات قبلی است که آیا مسلمین غیرت خود را نسبت به مقدسات ازدست‌داده‌اند یا نه. اینجا باید جهان اسلام با قاطعیت تمام با وحدت و یکپارچه در مقابل اقدامات دین ستیزانه این جرثومه‌های فساد بایستند. مجامع بین‌المللی که به‌دروغ خود را حامی حقوق بشر و آزادی بیان و امثال‌ذلک می‌دانند باید عکس‌العمل نشان دهند پرچم رنگین دگرباشان را آتش می‌زنند، غوغا به پا می‌کنند. ۱۶ سال برای کسی که این کار را کرده حبس می‌برند؛ اما به مقدسات نزدیک به دو میلیارد مسلمان اهانت می‌شود سکوت خائنانه دارند.

حاضریم برای حفظ و حراست از قرآن و مکتب اهل‌بیت جان خود را فدا میکنیم

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه خاطرنشان ساخت: ما در ایران اسلامی با تمام وجود عشق و علاقه خود را به قرآن و اهل‌بیت پیغمبر و مقدسات دینی اعلام می‌کنیم و حاضریم برای حفظ و حراست از قرآن و مکتب اهل‌بیت جان خود را فدا می‌کنیم.

احکام الهی را مورد تمسخر و استهزاء قرار میدهند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه احکام الهی را مورد تمسخر و استهزاء قرار می‌دهند و روی حکم الهی قصاص چقدر جریان درست کردند، گفت: اخیراً هم ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر که مروج و توسعه‌دهنده حکم دیگری از احکام الهی است را تحریم کرده‌اند این هم خباثت دیگری است. می‌بینید هر مجموعه‌ای که بخواهد اسلام و احکام الهی را ترویج کند و یا پاسداری کند مورد غضب این خناثان قرار می‌گیرد و محکوم می‌شود. چون پیرو شیطان هستند و شیطان هم با این امور مخالف است و این‌ها هم دست‌پرورده شیطان هستند.

حضور مردم در جشنهای دهه انقلاب دشمنان را بیچاره و درمانده کرده است

وی در ادامه بابیان اینکه البته تحریم آن‌ها اثری در اراده ملت در راهی که انتخاب کرده ندارد، تأکید کرد: ۴۴ سال است دارند ملت ما را آزمایش می‌کنند و هرسال در جشن‌های دهه انقلاب از حضور مردم آنان را بیچاره و درمانده کرده است. دائماً از مردم می‌گویند ولی مردم کسانی هستند که حماسه درست می‌کنند و ایام‌الله به وجود می‌آورند. مردم ما با توکل به خدا با وحدت و همبستگی، تحت زعامت رهبر فرزانه و حکیم خود تا رسیدن به اهداف بلندش همه موانع را ریشه‌کن خواهند کرد.

وزیری که درد دین نداشته باشد به درد دولت انقلابی نمیخورد

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه تصریح کرد: نکته‌ای را همین‌جا عرض کنم که بحث امربه‌معروف پیش آمد و آن اینکه بیگانه تحریم می‌کند وضعیت او روشن است. اما داخلی‌ها چرا به امربه‌معروف بی‌توجه هستند و آن را در عمل تحریم می‌کنند و گاهی حرف‌های بی‌ربط می‌زنند که باعث تعجب می‌شود؟! وزیری که درد دین نداشته باشد و نسبت به احکام خدا ترویج بی‌تفاوتی و در رفتارش تبلیغ بی‌تفاوتی کند به درد دولت انقلابی نمی‌خورد.

آقای رئیس‌جمهور نسبت به بیتفاوتی بدنه اجرائی کشور نسبت به منکرات اقدام عاجل داشته باشید/ مسئله با جلسات بیثمری که برای عفاف و حجاب گذاشته میشود حل نمیشود / تا دیر نشده دستورات لازم را راجع به عائله خودتان و نان‌خوران از دولت بدهید

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه خاطرنشان ساخت: چون موارد در حال تکرار است به آقای رئیس‌جمهور عرض می‌کنیم نسبت به این قضیه بی‌تفاوتی بدنه اجرائی کشور نسبت به منکرات عموماً و مسئله عفاف و حجاب بخصوص اقدام عاجل داشته باشید. مسئله با جلسات بی‌ثمری که برای عفاف و حجاب گذاشته می‌شود حل نمی‌شود. باید همان‌طور که در مسئله اقتصادی ورود کرده و تحولاتی به وجود آمده، ورود کنید و تا دیر نشده به بدنه اجرائی دستورات لازم را راجع به عائله خودتان و نان‌خوران از دولت بدهید.

مسئولی که نسبت به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بیتفاوت باشد بدرد این دولت نمیخورد

وی با تأکید بر اینکه مسئولی که در نظام اسلامی مشغول باشد و نسبت به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بی‌تفاوت باشد بدرد این دولت نمی‌خورد، گفت: او با این تحریم کنندگان چه فرقی دارد؟ آیه قرآن فرمود اگر مکنت پیدا کردید یعنی شما که مسئول شدی یکی از وظائفت امربه‌معروف است اگرچه قبل از مسئولیت هم وظیفه داشتی. حالا استاندار شدی فرماندار شدی دادستان شدی امام‌جمعه شدی و هر منصبی که داشتی باید و در هر سطحی که هستی باید به این واجب الهی بپردازی و الا عندالله پاسخی نداری.

غیرت دینی داشته باشید و از غیر خدا نترسید / مسئول ترسو بدرد نظام اسلامی نمیخورد

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه غیرت دینی داشته باشید و از غیر خدا نترسید، گفت: مسئول ترسو بدرد نظام اسلامی نمی‌خورد چراکه آنجا که باید حرف بزند لال است آنجا که باید اقدام کند، نیست. مثل رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم وسط میدان باشید و از ارزش‌های دینی و انقلابی و اسلامی دفاع کنید.

عملکرد رژیم پهلوی کاملاً زیان‌بار، تحقیرکننده و خسارت‌بار بود

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه پرسش چرا انقلاب شد، گفت: ثالثاً عملکرد خود رژیم پهلوی طی ۵۷ سال کاملاً زیان‌بار، تحقیرکننده و خسارت‌بار بود. دوره تاریک و منحوس حاکم بودن پدر و پسر فاسق بر ایران را با سرعت مرور کنید به‌خوبی ریشه‌های انقلاب مردم را به دست می‌آورید. عوامل متعددی از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تا بهمن ۵۷ دست‌به‌دست هم داد تا منجر به‌ پیروزی انقلاب اسلامی شد. خفقان، زندان، شکنجه‌های جسمی و روحی، وابستگی ذلت‌‌بار به قدرت‌های خارجی، تحقیر ملت به خاطر سرسپردگی رضاخان به انگلیسی‌ها و سرسپردگی محمدرضا به آمریکایی‌ها.

وی در ادامه پیشنهاد داد: دوستان کتاب ارتشبد فردوست و یا خاطرات علم وزیر دربار شاه و یا کتاب فریدون هویدا سفیر دائم رژیم پهلوی در سازمان ملل و کتب دیگر را بخوانید تا با عمق فاجعه آشنا شوید. آن‌ها قشنگ توضیح دادند؛ خودشان دارند میگویند.

رژیم شاه بشدت گرفتار انواع فساد بود

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه افزود: رژیم شاه بشدت گرفتار انواع فساد بود: ترویج اعتیاد و مواد مخدر توسط عناصر اصلی حکومت مثل خواهر شاه، نبود انتخابات آزاد، بی‌اعتنائی به پیشرفت علمی کشور، از بین بردن کشاورزی و وابستگی کامل کشور به بیگانه و ده‌ها مسئله که آقا فرمودند: «انقلاب، یک حرکت عظیم در مقابل فساد و بی‌کفایتیِ رژیمی بود که تا خرخره در لجن‌زارهای فساد و وابستگی گرفتارشده بود».

علل انقلاب از زبان محمدرضا پهلوی

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه خودشان هم قبول داشتند که نسبت به مردم ایران خیانت کرده‌اند، گفت: محمدرضا پهلوی علیه من الرحمن ما یستحقه در روز چهاردهم آبان ۱۳۵۷ یک بیانیه را خواند که بسیار گویاست من به عبارت کوتاهی از آن اشاره می‌کنم که گفت: «در برابر ملت ایران سوگند خود را تکرار می‌کنم و متعهد می‌شوم که خطاهای گذشته هرگز تکرار نشود، بلکه خطاها ازهرجهت نیز جبران گردد». و گفت: «من نیز پیام انقلاب شما ملت ایران را شنیدم و آنچه را که شما برای به دست آوردنش قربانی داده‌اید، تضمین می‌کنم که حکومت ایران در آینده بر اساس قانون اساسی، عدالت اجتماعی و اراده ملی و به‌دوراز استبداد و ظلم و فساد خواهد بود». لذا کاملاً به ریشه‌های انقلاب اشاره‌کرده که کشتار کرده؛ قربانی که می‌گوید یعنی کشتار کرده، قانون اساسی عمل نمی‌شده، عدالت اجتماعی نبوده، استبداد و ظلم و فساد حاکم بوده و امثال این‌ها لذا همین‌ موارد سه‌گانه که گفتم خیلی بیشتر است؛ فضا را فراهم کرد که مردم به ندای حضرت امام پاسخ بدهند و حکومت و نظام اسلامی را برپا کنند.

آقایان خیلی زود وارد عرصه انتخابات شدند / فعلاً به کارهای استان بپردازید تا حالا نوبت به انتخابات برسد

وی در بخش دیگری با اشاره به نکته استانی، گفت: آقایان خیلی زود وارد عرصه انتخابات شدید! این تذکری است دارم می‌دهم. فعلاً به کارهای استان بپردازید تا حالا نوبت به انتخابات برسد. حالا خیلی زود است اما متأسفانه آقایان آرایش انتخاباتی گرفتند.

مسائل مختلف شهر رسیدگی عاجل و عاقلانه می‌خواهد / دست از سیاسی‌کاری‌ها بردارید

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه مسائل مختلف شهر رسیدگی عاجل و عاقلانه می‌خواهد، تأکید کرد: مدت مسئولیتی که دارید؛ تمام ارکان اجرایی به‌خصوص در رابطه با شورا و شهرداری در تمام استان را عرض می‌کنم؛ فقط شهر کرج را به‌خصوص نمی‌گویم؛ در تمام استان این مسئله وجود دارد. با سرعت این مدت سپری می‌شود و مردم بهترین قاضی عملکرد شما هستند. دارند به‌دقت رصد می‌کنند. وقتی می‌آیند با ما صحبت می‌کنند می‌بینم که چقدر دقیق دارند شمارا می‌بینند. حواستان باشد. البته خدای تعالی نفوذ دیدش بیشتر است و بهترین قاضی هم خود مردم هستند لذا برنامه داشته باشید. برای مردم بگویید که می‌خواهید چه‌کار کنید و بعد هم از مردم هم کمک بگیرید اگر کمبودهایی هست. دست از سیاسی‌کاری‌ها بردارید.

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه گفت: یک نکته دیگر را هم به دوستان تذکر دادم اما به نظرم رسید که لازم است اینجا دوباره تکرار کنم. من ضمن قدردانی از کسانی که برای ساخت و راه‌اندازی قطار شهری تلاش‌هایی داشتند که تلاش‌های زیادی در طول این سال‌ها توسط مدیران و گروه‌های عملیاتی انجام‌شده و مهندسان کارهای فراوانی را انجام دادند تا این پروژه زودتر به نتیجه برسد، عرض می‌کنم که باز بااین‌حال، به نظر می‌رسد که بهتر است قبل از بهره‌برداری، حتماً کارشناسی دقیقی انجام بگیرد؛ اما نه توسط عزیزانی که خودشان دارند فعالیت می‌کنند در آن صحنه و دخیل در کار بودند؛ که خدای‌نکرده خطری متوجه مردم در آینده نباشد. چون بعضاً گزارش‌هایی داده می‌شود که بعضی جاها نقص‌هایی دارد. به دوستان هم گفتم که پیگیری کنند و دیدم که در مسیر افتتاح و راه‌اندازی هستند تذکر دادم که یک‌بار دیگر بررسی دقیق شود که برای مردم مشکلی پیش نیاید

ارسال نظرات