۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۷۳۰۴۶۹
خسروپناه:

خیلی از دختران نمی‌دانند نگاه غرب به زن چیست/ روی الگوی سوم زن کار کنید

خیلی از دختران نمی‌دانند نگاه غرب به زن چیست/ روی الگوی سوم زن کار کنید
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه روی الگوی سوم زن کار کنید، گفت: الگوی سوم زن الگوی زن معتقد به اصالت خانواده و تاثیرگذار بر جامعه است، خیلی از دختران نمی‌دانند نگاه غرب به زن چیست.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در نشست فعالان تربیت اسلامی دختران با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت ولیعصر اظهار کرد: از بین کارهای جهادی زیادی که در کشور صورت می‌گیرد بهترین و مهمترین کار همین تربیت اسلامی است، اینکه 70 مجموعه از کل کشور در اینجا جمع شده‌اند تا با همدیگر هم‌افزایی داشته باشند کار ارزنده‌ای است. لذا بنده وظیفه خود می‌دانم که خداقوت بگویم چراکه کار بزرگ و مهم و مبنایی در حال انجام است.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اخیر در جنگ شناختی که داشتیم مشخص شد بیشترین سرمایه‌گذاری روی دختران شده یعنی آنقدر که برای دختران سرمایه‌گذاری شده برای پسران، مادران و پدران نشده است. البته همگی هدف دشمن هستند اما دختر هدف مهم و کلیدی دشمن است چراکه اگر دختران از صراط مستقیم فاصله بگیرند قطعا پسران و خانواده و مردان هم آسیب می‌بینند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در تاریخ اسلام هم مشاهده می‌شود که ابتدا جمعی از بانوان به پیغمبر ایمان آوردند و از طریق ایمان همسران، مردان هم متنبه شدند و ایمان آوردند اما از آنجایی که تاریخ نویسان مرد هستند خدمات و نقش زنان را خیلی نشان نمی‌دهند.
خسروپناه با تسلیت درگذشت همسر شهید مطهری و با اشاره به ارتباط با خانواده شهید مطهری گفت: همسر شهید مطهری تعریف می‌کرد که گاهی ایشان با ناراحتی و اضطراب از دانشگاه به منزل می‌آمد و پشت میز می‌رفت و مطالعه می‌کرد، بعد که از ایشان می‌پرسیدم که چرا اینگونه هستید؟ پاسخ می‌دادند که شبهه‌ای دیدم که باید مطالعه کنم و پاسخ دهم تا جوانان آسیب نبینند.
وی اضافه کرد: شهید مطهری در خانه‌ای اجاره‌ای و کوچک زندگی می‌کرد و همسرش برای اینکه ایشان به مطالعه خود برسد فرزندان را به امام‌زاده می‌برده و گاهی حتی تا دیر وقت آنجا می‌ماندند تا شهید مطهری فرصت بیشتری برای مطالعه داشته باشد، حال در نظر داشته باشید که وقتی از زندگی شهید مطهری گفته می‌شود این زوایا و نقش تاثیرگذار ایشان بیان نمی‌شود.
خسروپناه با بیان اینکه همسر شهید مطهری بسیار اهل علم و شعر و ادب بود، ادامه داد: بنده در پیام تسلیت به مناسبت درگذشت همسر شهید مطهری پیشنهاد کردم که زندگی این بانو به‌صورت فیلم نشان داده شود تا مشخص شود که چقدر این بانو، ایثار و خدمت داشتند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نقش بانوان در رشد کشور مهم است، افزود: هیچ عالمی موفق نشده مگر اینکه همسرش در موفقیتش نقش داشته باشد.
خسروپناه تاکید کرد: من قایل به اصالت زن، مرد یا فرزند به‌تنهایی نیستم بلکه معتقد به اصالت خانواده هستم و اینها سه رکن خانواده هستند. برخی دختران و پسران ازدواج می‌کنند و می‌گویند که نمی‌خواهیم بچه‌دار شویم، این خانواده ناقص است، خانواده کامل خانواده‌ای است که در ابتدای زندگی صاحب فرزند شود، فرزند خانواده را تکمیل می‌کند در این مسیر نقش زنان و دختران ویژه است.
وی در بیان چند توصیه به فعالان تربیت اسلامی دختران گفت: بسیاری از شما تجربه‌های موفق داشته‌اید، که از جایی نگرفته‌اید و خودتان کسب کردید، خداوند تدبیری در ذهنتان ایجاد کرد و این تدبیر نتیجه‌بخش بود، باید این تجربه‌ها نگاشته شود، کارهای موفق را ثبت و منتشر کنید تا دیگران استفاده کنند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی از تجربه‌ها می‌تواند به نظریه علوم انسانی تبدیل شود، چراکه تجربه‌ها بعضا تبدیل به نظریه‌های اجتماعی فرهنگی می‌شوند، آن وقت این تجربه‌ها در کتاب‌های درسی می‌رود و تاثیرش گسترده‌تر می‌شود.
خسروپناه در توصیه دوم، خواستار شبکه‌سازی شد و ادامه داد: ضعف جبهه انقلابی شبکه‌سازی است. وقتی اتفاقی در کشور می‌افتد دشمن کل رسانه‌هایش را بسیج می‌کند تا یک مطلب به‌طرز عجیبی بزرگ شود و خبرهای واقعی گم شوند، چون شبکه هستند، جبهه انقلاب و فعالان تربیت اسلامی دختران هم باید شبکه شوند و در این شبکه بایکدیگر مرتبط باشند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر توانمندسازی خطاب به فعالان تربیت اسلامی دختران بیان کرد: هرچه رشد کنید نیاز به دوره‌های تکمیلی بیشتر دارید، بنده از سال 68 تا 85 در خدمت آیت‌الله جوادی آملی فلسفه خواندم، از سال 85 خواهش کردیم هفته‌ای یک جلسه خدمت ایشان باشیم تا آموزش‌ها ادامه داشته باشد، از آن زمان تا‌کنون هفته‌ای یک ساعت گعده علمی داریم. هر موقع احساس کردید فارغ التحصیل شدید یعنی سقوط کردید. انسان باید مرتب از دانشمندان استفاده کند.
خسروپناه تصریح کرد: تربیت اسلامی دختران کار میان رشته‌ای است که به علوم مختلف نظیر جامعه شناختی، روانشناختی، فلسفه،‌ حقوق، فقه و اخلاق نیاز دارد البته باید مراقب باشید که علوم اسلامی را در این زمینه‌ها فرا بگیرید تا بتوانید الگوی مناسبی را ارائه دهید.
وی با بیان اینکه روی الگوی سوم زن کار کنید، اضافه کرد: برخی از زنان خانه‌داری و بچه‌داری می‌کنند که کار ارزنده‌ای است اما ظرفیت بانوان فقط این نیست، کم نیستند بانوان موفقی که فرزندان متعددی به جامعه تحویل داده‌اند، الگوی سوم زن الگوی زن معتقد به اصالت خانواده و تاثیرگذار بر جامعه است.
خسروپناه ادامه داد: روی این الگو مباحثه کنید و تفاهم داشته باشید و به دختران منتقل کنید، دختران از زمان کودکی و نوجوانی باید این الگو را بپذیرند و بدانند که دنیای امروز به‌دنبال این است که زن ابزار شهوت مردان است. نگاه غرب به زن ابزاری است چرا دنبال فرهنگ برهنگی و استفاده تبلیغاتی هستند؟ چون عده‌ای تاجر می خواهند سود اقتصادی بیشتری داشته باشند، متاسفانه در این تفکر ابزار تاریخ مصرف دارد، وقتی نگاه ابزاری به زن شد یعنی نگاه تاریخ مصرفی به زن دارند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد:‌ خیلی از دختران نمی‌دانند که نگاه غرب به زن چیست؟ غربی‌ها معتقد بودند که اگر برهنگی باشد سیرشدگی ایجاد می شود ولی تاریخ نشان داده که سیرشدگی ایجاد نمی‌شود. همانطور که هیچ فضیلتی انتها ندارد رذیلت هم انتها ندارد. بشر باید در مسیر فضلیت قرار گیرد تا مسیر درست را پیدا کند.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات