۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۷۳۰۵۵۸

کرانه باختری همچنان ناآرام؛ ۳۳ اقدام مقاومتی در ۲۴ ساعت گذشته

کرانه باختری همچنان ناآرام؛ ۳۳ اقدام مقاومتی در ۲۴ ساعت گذشته
نظامیان صهیونیست با یورش به خانه فلسطینی‌ها در کرانه باختری دهها نفر را بازداشت کردند. همزمان در منطقه جنین جوانان فلسطینی به مقابله با آن‌ها ایستادند.

کرانه باختری و قدس اشغالی همچنان ناآرام است و نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست هر لحظه امکان حمله شهادت‌طلبانه فلسطینی‌ها را می‌دهند، به طوریکه در ۲۴ ساعت گذشته فلسطینی‌ها دست به ۳۳ اقدام مقاومتی و عملیات فردی زده‌اند.

به نوشته وبگاه عرب۴۸، این عملیات‌های فردی شامل پنج مورد تیراندازی با سلاح گرم، پرتاب بمب‌های دست‌ساز، پرتاب سنگ و مقابله با تجاوزات شهرک‌نشینان صهیونیست می‌شود. این درگیری‌ها در ۱۵ منطقه مختلف از جمله مناطق قدس اشغالی، رام‌الله، قلقلیه، نابلس، جنین، اریحا و الخلیل صورت گرفته است.

از سوی دیگر انجمن اسرای فلسطینی امروز (پنجشنبه) از یورش نظامیان اشغالگر صهیونیستی به دهها خانه فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی خبر داد.

در این یورش که در ساعات بامداد انجام شد دهها جوان فلسطینی به اتهام مشارکت در مقاومت علیه صهیونیست‌ها بازداشت و تعدادی از آن‌ها نیز پس از چند ساعت بازجویی آزاد شدند. صهیونیست‌ها همچنین لوازم داخل خانه‌ها را شکسته و موجب رعب و وحشت زنان و کودکانی که در خواب بودند، شدند.

نظامیان رژیم اشغالگر قدس همچنین با یورش به روستای «جبع» در منطقه جنین قصد بازداشت تعدادی از جوانان فلسطینی را داشتند که با مقاومت مسلحانه آن‌ها مواجه شدند. در این یورش، صهیونیست‌ها دو جوان فلسطینی به نام‌های «محسن حمامره» و «عبدالرحیم شتیوی» را بازداشت کرده و با خود بردند.

گردان مقاومت جنین نیز در بیانیه‌ای گفت که اعضای این گردان توانستند با بارانی از گلوله، خودروهای اشغالگران صهیونیستی که وارد روستای جبع شده بودند را هدف قرار دهند.

اما در غزه، گشتی‌های دریایی ارتش صهیونیستی در ساعات بامدادی امروز به سمت چند قایق ماهیگیری فلسطینی‌ها در ساحل غزه و ساحل خان یونس شلیک کردند که خوشبختانه آسیبی به هیچ کدام از ماهیگیران نرسید.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات