۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۷۳۰۹۲۶
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم:

مسمومیت دانش‌آموزان نقشه جدید دشمن است؛ با مسببان برخورد شدید خواهد شد

مسمومیت دانش‌آموزان نقشه جدید دشمن است؛ با مسببان برخورد شدید خواهد شد
حجت الاسلام یزدی گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری به دنبال پیشگیری از جرائم است و اطلاع رسانی در این زمینه ها را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجید یزدی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم در نشست خبری که امروز در سالن کنفرانس مرکز آموزش قوه قضائیه برگزار شد اظهار داشت: تشکیل جامعه و ملت اسلامی و تشکیل تمدن اسلامی مرحله‌ای است که امروزه در آن قرار داریم و آن چیزی که سبب ترس دشمنان از تمدن اسلامی شده این است که مبادا مردم جهان جذب تمدن اسلامی و پیاده شدن اسلام کشیده شوند و اسلام جایگزین لیبرال دموکراسی شود.

وی در ادامه افزود: پیش نیاز شکل گیری تمدن اسلامی و پیش نیاز ظهور امام زمان(عج) این است که کاری کنیم تا در جامعه اسلامی و در خانواده ها، اسلام بتواند تطبیق پیدا کرده و مردم جامعه رفتارهای اسلامی داشته باشند و این امری است که نیاز به زمینه سازی دارد و ما آن را در دستور کار خود قرار داده ایم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم بیان داشت: تمام تلاش شیاطین درونی و بیرونی این است که انسان را به منجلاب و باتلاق های مختلف سوق دهند و برای رسیدن به این هدف از ابزارهای مختلفی برای به منجلاب کشیدن انسان ها استفاده می کنند که یکی از ابزارهای شیاطین، تزیین افعال و کارهایی است که برخی از انسان ها مرتکب می شوند.

وی در ادامه افزود: کار ما در معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان قم این است که از جرائم مختلف پیشگیری کنیم و اطلاع رسانی های لازم را در زمینه های مختلف افزایش دهیم تا مردم جامعه گرفتار حیله های شیاطین و ابزارهای مسموم آنان نشوند و برای رسیدن به جامعه سالم باید محیط و پیرامون افراد جامعه، سالم نگه داشته شوند.

حجت الاسلام یزدی در جواب خبرنگار خبرگزاری رسا که پرسید برای پیشگیری از وقوع جرایم و اطلاع رسانی به جوانان، بخصوص در دبیرستان های کشور -که بیشتر جوانان در این سنین دچار ارتکاب برخی جرایم می شوند- چه اقداماتی را انجام داده اید؟ بیان داشت: با توجه به اینکه نوجوانان و جوانان در سنی قرار دارند که زودتر فریب خورده و خوش قلب هستند، تدابیری اندیشیده شده است که تعداد ۸ نفر از کارشناسان دادگستری را تعیین کردیم تا در مدارس حضور پیدا کرده و دوره پیشگیری از وقوع جرم برای آنان برگزار کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم در ادامه افزود: این افراد به صورت روزانه و دائمی با دانش آموزان و والدین آنان در ارتباط بوده و دوره هایی را برای آنان برگزار می‌کنند و تا به امروز تعداد ۱۳۵ مدرسه در صف انتظار برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از وقوع جرم هستند و ما اهتمام ویژه داریم تا برای نوجوانان و جوانان اقدامات تبیینی و اطلاع رسانی لازم برای آنان برای جلوگیری از وقوع جرم داشته باشیم.

حجت الاسلام یزدی با اشاره به لزوم گسترش اطلاع رسانی ها از طریق رسانه ها و فضای مجازی بیان داشت: ما در معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان قم تعداد زیادی پوستر و کلیپ های متعددی برای جلوگیری از جرم، تولید کردیم که البته خیلی محدود و کم انجام شده است و نسبت به نیاز های جامعه و کلیپ هایی که دست به دست می شوند، بسیار محدود است که باید در این زمینه فعالیت های لازم صورت پذیرد؛ البته اینگونه فعالیت ها هزینه های زیادی را در بر دارد که در راستای وظایف اصلی دستگاه قضایی نیز نمی باشد و باید متصدیان فرهنگی کشور کمک کار دستگاه قضایی باشند.

حجت الاسلام یزدی ابراز کرد: در سال ۱۴۰۱ از طرف مرکز برای ما ۲۴ برنامه در نظر گرفته شده است که باید در طول سال آن‌ها را عملیاتی می‌کردیم که به لطف خدا و تلاش همکارانم تا به امروز تمام این برنامه‌ها را عملیاتی کرد‌ه‌ایم و معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان قم در سطح ملی در ۱۱ کمیته به عنوان مسئول در ۱۱ کمیته به عنوان عضو و در 6 کمیته به عنوان دبیر کمیته فعالیت‌های مختلف را رقم زده‌ است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم خاطرنشان کرد: کارگاه‌های مختلف آموزشی با هدف کاهش طلاق، افزایش ازدواج، کاهش استفاده از مواد مخدر و بسیاری از مسائلی که امروز در جامعه با آن‌ها مواجه هستیم برگزار شده است که ائمه جمعه و امامین مساجد، مدیران مدارس، دانش‌آموزان، اولیای دانش‌آموزان، دانشجویان، روحانیون فعال فرهنگی و اجتماعی و سایر اقشار طی یک سال اخیر در این کارگاه‌ها حضور پیدا کرده‌اند.

مردم تخلفات را به دادگستری گزارش دهند

حجت الاسلام یزدی در ادامه افزود: در بسیاری از مسائل مانند طلاق افرادی بوده‌اند که با شرکت در این کارگاه‌ها از تصمیم طلاق خود صرف‌نظر کرده و یا برای زندگی جدید خود تصمیم گرفتند و بخش دیگر اقدامات ما مربوط به سامانه سجام قوه قضاییه می‌شود این سامانه در استان قم هزار و ۹۰۰ کاربر دارد که طی یک سال اخیر ۲ هزار و ۵۰۰ گزارش را برای ما ارسال کرده‌اند که البته رسیدگی به گزارشات تخلفات فقط مربوط به دستگاه قضا نمی‌شود؛ بلکه هرگونه تخلف در بخش‌های مختلف دولت، قوه قضاییه گزارش شود ما آن را به مسئول مربوطه برای رسیدگی ارجاع می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی مردم سبب می‌شود تا آمار جرم‌ها کاهش یابد؛ به عنوان مثال بانوان ما باید بدانند که وقتی از خودرو پیاده می‌شوند نباید کیف دستی خود را داخل ماشین بگذارند و یا لازم است بدانند که وقتی از منزل خارج می‌شوند، باید تمامی درب و پنجره‌ها بسته و قفل شوند؛ به‌خصوص این ایام که منتهی به پایان سال‌ می‌شود معمولا جرم‌ها افزایش می‌یابد و شهروندان قمی باید در زمینه‌های مختلف اهتمام بیشتری داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم در ادامه افزود: البته دستگاه قضا نیز در این ایام تمهیدات ویژه‌ای از جمله افزایش اکیپ‌های گشت‌زنی در خیابان‌ها و محلات و جلوگیری از آزاد شدن و یا مرخصی به سارقین حرفه‌ای را در راستای افزایش امنیت جامعه انجام داده است.

مسمومیت دانش‌آموزان نقشه جدید دشمن است/ با مسببان برخورد شدیدی می کنیم

یزدی با اشاره به مسمومیت دانش آموزان در قم و سایر استان های کشور و در خصوص اقدامات انجام شده در این موضوع بیان داشت: مسمومیت دانش‌آموزان نقشه جدید دشمن است که چنانکه شهر قم به‌ عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی است، می‌خواهد با نقشه های شوم خود، آنتی تز انقلاب اسلامی را نیز از شهر قم به وجود آورد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم در پایان اظهار کرد: از همان اتفاقات اولیه مسمومیت دانش آموزان، دستگاه‌های مربوطه استانی پیگیر موضوع شدند و وقتی که این حوادث افزایش پیدا کرد، علاوه بر دستگاه‌های استان بسیاری از تیم‌های وزارت‌خانه‌های بهداشت، کشور، اطلاعات و آموزش و پرورش وارد صحنه شدند و تا به امروز ۱۲ دستگاه‌ و مجموعه برای پیگیری و بررسی ابعاد مشغول به‌کار هستند و اقدامات تا زمان رسیدگی به منشأ اصلی همچنان ادامه‌دارد و با مسببان این ماجرا برخورد شدیدی خواهد شد.

ارسال نظرات