۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۷۳۱۱۰۵
پلیس راهور:

در شب سفر نکنید/ همه سرنشینان خودرو کمربند ایمنی را ببندند

در شب سفر نکنید/ همه سرنشینان خودرو کمربند ایمنی را ببندند
رئیس پلیس راهور کشور با بیان اینکه سرعت و سبقت غیرمجاز خط قرمز پلیس راهور است از مسافران نوروزی درخواست کرد که حتما در طول روز سفر کرده و تمام سرنشینان خودرو کمربند ایمنی را ببندند.

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به شرایط لغزندگی معابر و جاده‌ها اشاره و اظهار داشت: هنوز در برخی از محورهای کوهستانی برف وجود داشته و شرایط زمستانی کماکان حاکم است.

وی با بیان اینکه احتمال ریزش سنگ و بهمن نیز در جاده‌ها و معابر کوهستانی متصور است از مردم درخواست کرد که قبل از تردد و آغاز سفر، آخرین وضعیت جاده‌ها را از طریق شماره تلفن ۱۲۰ پلیس راهور یا رسانه ها مطلع شوند.

وی با تاکید براینکه هموطنان عزیز سفرها را در طول روز انجام دهند گفت: شب هنگام زمان مناسبی برای سفر نیست چراکه اگر خودرو خراب شده یا دچار حادثه شوند در تاریکی شب گرفتار شده و تا رسیدن کمک و نیروهای امدادی باید منتظر بمانند.

سردار هادیان فر به پیش‌بینی افزایش بار سفرها در نوروز اشاره و بیان داشت: رانندگان بدانند که قطعاً در طول راه در جاهایی در ترافیک خواهند ماند و اگر یک مسیر را به طور معمول سه ساعته طی می کردند در ایام نوروز باید ۸ ساعته عبور کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه رانندگان باید آستانه تحمل خود را افزایش دهند افزود: پر بودن باک خودرو و همراه داشتن ملزومات زمستانی از جمله ضروریات سفر در شرایط زمستانی جاده‌ها و همچنین نوروز است.

وی با تاکید بر اینکه تمام سرنشینان خودرو باید کمربند ایمنی را ببندند اعلام کرد: رانندگانی که در مسیرهای پر ترافیک از شانه راست جاده حرکت کنند، بدانند که حتماً ماشین‌شان متوقف شده و توقیف سه تا پنج ساعته در انتظار آنان است، حتی اگر افراد خانواده نیز در خودرو حضور داشته باشد.

 وی حرکات پرخطر از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز را از جمله خطوط قرمز پلیس راهور اعلام و خاطرنشان کرد: بستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان خودرو علاوه بر راننده از جمله مواردی است که بر آن تاکید داریم چرا که هنگام وقوع تصادفات رانندگی می توانند از تعداد تلفات احتمالی بکاهد.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات