۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۷۳۱۵۶۸
فرماندار شهرستان سرپل ذهاب:

برای تحقق شعار سال تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت

برای تحقق شعار سال تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت
کرمانشاه ـ فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت: شعار سال برای همه ما حکم سند دارد و برای تحقق آن تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، صدراله بابلی، فرماندار سرپل‌ذهاب امروز در نشست با مدیران این شهرستان با تبریک سال نو گفت: شعار امسال را باید حکمت سال بنامیم و برای تحقق آن باید حکیمانه رفتار کنیم.

بابلی افزود: مهار تورم 2 روی دارد که باید برای آن برنامه ریزی داشته باشیم. یک روی آن برنامه ریزی هدفمند است که این‌ برنامه ریزی توسط مدیران و کارشناسان تخصصی ونخبگان بخش های مختلف باید انجام شود و روی دیگر آن نقش مردم و نظارت مردمی است که بسیار مهمتر و جدی تر هر مقوله دیگر است.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب به بعد مردمی مهار تورم اشاره کرد و افزود: این حوزه نیازمند کار فرهنگی و جهادی است و باید تلاش کنیم برنامه لازم برای این حوزه تدوین کنیم.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع رشد تولید اشاره کرد و افزود: برای رشد تولید در ابتدا نیاز است بسترهای لازم در حوزه های مختلف فراهم کنیم و این بسترها باید بر اساس کار کارشناسی باشد.

بابلی افزود: لازم است براساس ظرفیت و پتانسیل هر منطقه برای رونق تولید و به تبع آن رشد تولید برنامه ریزی و سیاستگذاری لازم‌ صورت گیرد.

وی همچنین به نقش فرهنگ رفتاری در رشد تولید اشاره کرد و افزود: رشد تولید نیازمند آن است که ما در زمینه فرهنگی نیز باورهای عمومی را تغییر دهیم. در بعد فرهنگی لازم است مردم باور لازم به استفاده از تولیدات داخلی پیدا کنند و این باور عمومی منجر به رونق تولید خواهد شد.

بابلی افزود: باور به استفاده از تولیدات داخلی زمینه تقاضای بیشتر در جامعه را فراهم خواهد کرد و این تقاضا منجر به افزایش تولید و به تبع آن رشد تعداد کارخانه ها خواهد شد و حتی این موضوع اشتغال جامعه را حل خواهد کرد.

بابلی به عوامل دیگر در رشد تولید اشاره کرد و افزود: پرهیز از اسراف، عدم استفاده مردم از کالای قاچاق و رونق کسب و کارهای داخلی نیز نقش مهمی در رشد تولید خواهد داشت.

بابلی در ادامه افزود: برای تحقق حکمت سال برنامه ریزی هدفمندی را در سطح شهرستان رقم خواهیم زد و کارگروه‌های تخصصی چه در حوزه رشد تولید و مهار تورم و چه فرهنگ سازی در این حوزه ها را شکل خواهیم داد.

وی در پایان با اشاره به اینکه شعار سال برای همه ما حکم سند دارد و برای تحقق آن تمام توان خود را بکار خواهیم گرفت به ظرفیت های شهرستان در حوزه های رشد تولید اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ظرفیت کشاورزی منطقه و مرزی بودن شهرستان واز طرفی موقعیت شهرستان از نظر توریستی نیز فرصت بسیار خوبی برای رشد تولید و رونق تولید است که متناسب با شعار سال برای آن برنامه ریزی خواهیم کرد./1400/

ارسال نظرات