۲۱ مهر ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۱۱۴۷۳۹
روزنامه انگلیسی ایندپندنت:

اتهامات آمریکا علیه ایران با درایت سازمان های اطلاعاتی ایران سازگاری ندارد

خبرگزاری رسا ـ روزنامه ایندپندنت انگلیس، اتهام دست داشتن ایران در ترور سفیر عربستان در آمریکا را غیرواقعی عنوان کرد.
اوباما رئيس جمهور آمريکا
به گزارش خبرگزاری رسا، پاتریک کاکبورن، تحلیلگر روزنامه انگلیسی ایندپندنت در مقاله ای که دیروز در این روزنامه منتشر شد با اشاره به اتهامات آمریکا و عربستان علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اقدام تروریستی علیه سفیر عربستان در خاک آمریکا تاکید کرد که این برنامه ریزی با دستگاه های اطلاعاتی ایران همخوانی ندارد.

در این گزارش آمده است: ادعاهای منبی بر اجیر کردن فروشنده خودروهای کار کرده که به در گذشته به کار دستکاری در چک اشتغال داشت از سوی ایران جهت ترور سفیر عربستان در واشنگتن توسط یکی از باندهای مواد مخدر مکزیک با تجربه و درایتی که از دستگاه های اطلاعاتی ایران سراغ داریم سازگاری ندارد.

کاکبورن افزود: ادعای قاطعانه اریک هولدر، وزیر دادگستری آمریکا در دست داشتن ایران در این عملیات تروریستی، ما را به یاد کولین پاول، وزیر سابق امور خارجه آمریکا می اندازد که با قاطعیت اعلام می کرد که صدام حسین در پی گسترش سلاح های کشتار جمعی است.

این نویسنده آمریکایی تصریح کرد: مشکل اصلی اینست که آمریکا در مسیر قرار گرفته که می خواهد نشان دهد در پی جنگ با ایران است و برای این کشور بسیار سخت است که از ادعاهای خود بازگردد.

وی درباره حامیان جنگ با ایران اظهار داشت: محافظه کاران آمریکایی و یاران رژیم صهیونیستی از جلمه کسانی هستند که از ادعای جنگ با ایران استقبال کرده و از این طرح حمایت می کنند.

پاتریک کاکبورن ادامه داد: حکومت های عربستان سعودی، بحرین و امارات که به شدت اعتقاد دارند ایران از انقلاب های دموکراسی طلبانه منطقه حمایت می کنند نیز از حمله آمریکا به ایران خرسند می شوند، ولی بسیاری از جهانیان این ادعاها را قبول ندارند و تنها برخی از جریان های موجود در آمریکا این ادعا را با جدیت پیگیری می کنند.

تحلیلگر روزنامه ایندپندنت با تاکید بر عدم وجود هیچ مدرکی علیه سپاه پاسداران ایران بیان داشت: برخی از کارشناسان مسائل ایران بر این باورند که برخی از عناصر سرکش در سپاه پاسداران ایران حضور دارند، ولی هیچ مدرکی که این ادعا را ثابت و بر ارتباط سپاه با تاجران مواد مخدر مکزیکی صحت بگذارد وجود ندارد./980/ب902/گ
ارسال نظرات