۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۶۴۰۷۲
نیویورک تایمز:

بحران سوریه نتیجه توطئه مشترک آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی است

خبرگزاری رسا ـ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مقاله‎ای تایید کرد که آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی از القاعده در سوریه حمایت کرده و آنچه که نام "اپوزیسیون سوریه" بر آن نهاده‎ شده به طور کامل به وسیله این گروه تروریستی هدایت می‎شود.
تروريست هاي سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مقاله ای اذعان کرد که کشورهایی مانند آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی از حضور القاعده در سوریه حمایت کرده و "اپوزیسیون سوریه" به طور کامل از سوی این گروه تروریستی هدایت می شود.


در مقاله نیویورک تایمز آمده است: از همان ابتدا برای کارشناسان جغرافیای سیاسی مشخص بود که بحران سوریه یک نوع انقلاب "دموکراسی خواهانه" نیست، بلکه نتیجه توطئه مشترکی میان آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی است تا با مسلح کردن و هدایت افراط گرایان فرقه ای که با القاعده در ارتباط هستند دولت سوریه را سرنگون سازند.    


روزنامه آمریکایی معتبر در ادامه می نویسد: این توطئه در سال 2007 میلادی – چهار سال پیش از آغاز انقلاب در کشورهای عربی – به وسیله سیمور هرش، روزنامه نگاری که برنده جایزه پولیتزر نیز شده بود، فاش شد؛ وی در مقاله ای با عنوان "تغییر جهت: آیا سیاست خارجی جدید دولت در مبارزه با تروریسم به سود دشمنان ما است؟" که در مجله نیویورکر به چاپ رسید به طور ویژه به این مطلب پرداخت.


نیویورک تایمز سپس گوشه هایی از این مقاله سیمور هرش را نقل می کند که وی در آن نوشته بود: دولت بوش برای غلبه بر ایران که کشوری شیعه است، تصمیم گرفت که اولویت های خود را در خاورمیانه تغییر دهد. به همین جهت آمریکا در با همکاری دولت عربستان سعودی که یک کشور سنی است، دست به چندین عملیات مخفی زد که هدف از آن تضعیف حزب الله بود که گروهی شیعه است و از سوی ایران حمایت می شود.


سیمور هرش در ادامه مقاله خود نوشته بود: آمریکا همچنین عملیتهای مخفی دیگری علیه خود ایران و متحدش سوریه انجام داد. یکی از نتایج فرعی این فعالیت ها تقویت گروه های افراطی سنی است که دیدگاهی نظامی در مورد اسلام دارند و ضمن خصومت با آمریکا، رابطه خوبی با القاعده دارند. 


نیویورک تایمز سپس به گزارش دیگری که در روزنامه انگلیسی تلگراف به چاپ رسیده استناد می کند. در این گزارش آمده است: در طول دو سال گذشته آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان سعودی، قطر، اردن و ترکیه میلیاردها دلار پول خرج کرده و هزاران قبضه اسلحه به تروریست های شناخته شده که از لیبی، چچن، لبنان، اردن و عراق به سوریه رفته اند تحویل داده اند.


در این گزارش فاش شده است که از ماه نوامبر میلادی تاکنون سه هزار تن اسلحه که تاریخ ساخت آنها به یوگسلاوی سابق بازمی گردد از طریق هفتاد و پنج هواپیما برای شورشیان سوری ارسال شده است؛ مقصد عمده این هواپیماها که از فرودگاه زاگرب پرواز کرده اند کشور اردن بوده است./990/ب901/د

ارسال نظرات