۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۸۳۲۶۶

پارلمان فلسطین خواستار تحقیق درباره نحوه ربودن شدن 4 فلسطینی در صحرای سینا شد

خبرگزاری رسا ـ معاون اول رییس مجلس قانونگذاری فلسطین خواستار تشکیل کمیته مشترک فلسطینی مصری برای تحقیق در مورد جزییات ربوده شدن 4 جوان فلسطینی شد.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد بحر، معاون اول رییس مجلس قانونگذاری فلسطین خواستار تشکیل کمیته مشترک فلسطینی مصری برای تحقیق در مورد جزییات ربوده شدن 4 جوان فلسطینی از اتوبوس مسافربری مصری به هنگام عبور از گذرگاه مرزی رفح و تلاش در جهت شناسایی عاملان این اقدام غیر انسانی و مجازاتشان شد.

 

احمد بحر این مساله را امروز در جریان تجمع همبستگی با 4 جوان ربوده شده فلسطینی که از سوی خانواده های آنان در محوطه مجلس قانونگذاری فلسطین برگزار شده بود، عنوان کرد.

 

وی تصریح کرد: ربوده شدن این 4 فلسطینی یک جرم سیاسی و اقدام غیر اخلاقی و غیر انسانی به شمار می رود.


معاون اول رییس مجلس قانونگذاری فلسطین یادآور شد: این اقدام با هدف ایجاد اختلاف میان برادران فلسطینی و مصری و ضربه زدن به مناسبات میان طرفین صورت گرفت.

 

وی از مقامات مصر خواست تا در جهت آزادی هر چه فوری این ربوده شدگان تلاش کنند. 

 

بحر ضمن محکوم کردن سکوت تشکیلات خودگردان و سفارت فلسطین در قاهره در قبال این جنایت، تاکید کرد که این اقدام شک و تردید همگان را برانگیخته است، حال آنکه باید این تشکیلات و این سفارتخانه نهایت تلاش خود را برای تضمین آزادی ربوده شدگان به کار ببنند.

 

از سوی دیگر، جمعیت علمای فلسطین ربوده شدن این چهار فلسطینی در خاک مصر را محکوم و تقبیح کرد.

 

مروان ابوراس، رییس این جمعیت از علمای الازهر مصر خواست تا درباره این اقدام غیر انسانی توضیح بدهند.

 

از سوی دیگر، خانواده های ربوده شدگان از مقامات قاهره خواستند تا هر چه خواستند تا فرزندانشان را آزاد کنند و آنان را به صورت سالم به آغوش خانواده هایشان برگرداند.

 

آنان از همه نهادهای حقوقی داخلی و منطقه ای و بین المللی خواستند تا در قبال ربوده شدن این فلسطینیان به وظایف و مسؤولیت های خود عمل کنند./994/ب102/د

ارسال نظرات