۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۲۹۲۳۵۴

انتقاد یکی از علمای سنی لبنان از عدم روشن شدن سرنوشت مفقودان حادثه منا

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه اهل سنت صیدای لبنان اعتراض عربستان به اقدامات روسیه در حمایت از سوریه را مایه تعجب دانست.
ماهر حمود، از علماي اهل سنت لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود، خطیب جمعه مسجد قدس صیدای لبنان در خطبه ‌های نماز جمعه روز گذشته به حادثه دلخراش منا اشاره و اعلام کرد: این نگرانی وجود دارد که این حادثه عظیم به یک فتنه مذهبی بین شیعیان و اهل سنت تبدیل شود.


وی حادثه منا را به دو واقعه تلخ تقسیم کرد و گفت: حادثه اول کشته شدن هزاران مسلمان بود و حادثه دوم، معلوم نشدن سرنوشت بسیاری از مفقودان این حادثه است. از آنجا که این حادثه نه انفجاری را در برداشته و نه آتش سوزی در آن رخ داده، مفقود شدن بسیاری از مسلمانان در خلال این واقعه بی معنا است.


این عالم اهل سنت لبنان، شفاف سازی کامل در مورد علت این حادثه را خواستار شد و افزود: روشن نشدن ابعاد این حادثه پس از گذشت شش روز از این اتفاق غیرقابل قبول است. تحویل پیکرهای جان باختگان می تواند از آلام بازماندگان بکاهد.


وی در بخش دیگری از خطبه های خود، به قضیه فلسطین پرداخت و گفت: آمریکا و کشورهای غربی در قضیه فلسطین و مواجهه با تروریست‌ها همواره سیاست های دوگانه ای را اتخاذ  و متاسفانه برخی از سیاستمداران و مسؤولان کشورهای اسلامی و عربی نیز در این زمینه پیرو آمریکا و کشورهای عربی شده اند.


شیخ ماهر حمود در پایان به اعتراض عربستان سعودی به اقدامات روسیه در حمایت از سوریه اشاره کرد و گفت: برخی از کشورها برای اجرای برنامه‌های تروریستی خود در سوریه حاضر هستند که به آمریکا اعتماد کنند و از آن کمک بگیرند ولی زمانی که روسیه به کمک دولت بشار اسد می آید، آن را کمک گرفتن از کافر می دانند و این مساله جای تعجب است./1321/ب901/د

ارسال نظرات