۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۹
کد خبر: ۲۹۶۲۷۷
عضو ارشد حزب الله لبنان:

جریان 14مارس مجری سیاست‌های عربستان سعودی در لبنان است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان حامیان جریان 14 مارس را وابسته سیاسی به عربستان سعودی معرفی کرد و اقدامات این جریان را مخل امنیت کشور دانست.
حجت الاسلام نبيل قاووق، نايب رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق، نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، در مراسم یادبود یکی از شهدای این حزب که در حسینه شهر "الشهابیه" این کشور برگزار شد، حامیان جریان 14مارس را عامل اصلی مشکلات سیاسی دانست و گفت: اقدامات مخرب حامیان این جریان، تمام راه‌ حل‌های ارائه شده برای حل مشکلات کشور را بی نتیجه می گذارد.

 

وی با بیان اینکه میشل عون، رییس حزب تغییر و اصلاح گزینه اصلح برای تصدی پست ریاست جمهوری است، افزود: حامیان جریان 14مارس خط مشی سیاسی خود را از عربستان سعودی می گیرند و در مسیر انتخاب میشل عون به عنوان رییس جمهور سنگ اندازی می کنند.

 

این روحانی لبنانی تاکید کرد: مشکل اصلی حامیان این جریان این است که با اصل مشارکت سیاسی احزاب در لبنان مخالف هستند و تکروی سیاسی  را که عاری از عنصر انصاف است، محور اقدامات خود قرار داده اند.

 

حجت الاسلام قاووق تصریح کرد: حامیان جریان 14 مارس که که وابستگی سیاسی به عربستان سعودی دارند، تلاش می کنند با نادیده گرفتن اصل مشارکت، بر لبنان سیطره پیدا کنند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: نباید نقش حامیان این جریان را در پشتیبانی از گروه‌های تکفیری در منطقه عرسال فراموش کرد، چرا که این اقدام نشانگر آمادگی این جریان سیاسی برای به چالش کشیدن امنیت کلی لبنان است./1321/ب903/د

ارسال نظرات