۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰
کد خبر: ۲۹۶۲۸۱

انتقاد شدید روحانی لبنانی از اتحاد حاکمان عربی برای سرنگونی بشار اسد و شکاف در قبال فلسطین

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر سیاسی جنبش امل لبنان از اتحاد حکام عربی برای براندازی دولت بشار اسد و سکوت در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی به شدت انتقاد کرد.
حسن المصري، عضو ارشد جنبش امل لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن المصری، رییس دفتر سیاسی جنبش امل لبنان، در مراسم سوگورای امام حسین(ع) که از سوی این جنبش برگزار شد، گفت: لبنان در سایه حمایت ارتش و مقاومت، امنیت خود را به دست آورده است.

 

وی با اشاره به سخن نبیه بری، رییس پارلمان این کشور اظهار داشت: مقاومت قلعه حمایتی ارتش است و ارتش نیز ضامن تامین امنیت بوده که باید مردم از آن حمایت کنند.

 

این روحانی لبنانی تاکید کرد: مذاکره بین حزب الله و حزب المستقبل از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند آتش فتنه اختلاف بین شیعه و سنی را در کشور فروکش کند. فتنه‌ای که دشمن همواره تلاش دارد آتش آن را شعله ور نگه دارد تا از این طریق به کشور آسیب بزند.

 

عضو ارشد جنبش امل لبنان تصریح کرد: در صورتی که مذاکرات در حال اجرای بین طرف‌های سیاسی به نتیجه مطلوب نرسد، استمرار اوضاع بحرانی لبنان این امکان را فراهم می کند که مشکلات امنیتی و اجتماعی دیگر کشورهای عربی در لبنان نیز ایجاد شود.

 

حجت الاسلام المصری به حوادث منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: وقایعی که در کشورهای منطقه و به ویژه در کرانه باختری شاهد آن هستیم، به صورت اتفاقی رخ نمی دهد، بلکه نشان از یک توطئه گری عمیق بین غرب و حکام عربی دارد.

 

وی در پایان، با طرح این سوال که چرا کشورهای عربی و اسلامی در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی سکوت کرده اند، گفت: جای تعجب است که سردمداران کشورهای عربی برای برانداز دولت بشار اسد باهم متحد می شوند و یک کشور عربی را به آشوب می کشند اما حاضر به حمایت از قبله اول مسلمانان نیستند./1321/ب902/د

ارسال نظرات