۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۵۱۳۲۵۵

نگاهی به کتاب بایسته‌های «فرهنگ عمومی» از منظر مقام معظم رهبری

آنچه در این مجموعه گردآمده، بعضی اشاره‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به برخی از مهم‌ترین مصادیق کاستی‌ها و بایسته‌های فرهنگ عمومی است که در هفت فصل مطرح شده است.
فرهنگ

به گزارش خبرگزاری رسا دفتر نشر معارف کتاب بایسته‌های «فرهنگ عمومی» از منظر مقام معظم رهبری را با گرداوری و تدوین احسان بابایی  منتشر کرده است.

در معرفی این کتاب چنین گفته شده است:

«فرهنگ مثل آب و هوا است.»، «فرهنگ به معنای هوایی است که ما تنفس می‌کنیم.»، «فرهنگ از اقتصاد هم مهم‌تر است.» و ... برخی از خیل عبارات و تمثیل‌هایی است که رهبر معظم انقلاب در باب گوشزد کردن اهمیت فرهنگ از آنها استفاده کرده‌اند.

از این باب با نگاهی به منظومۀ فکری و نظری رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب فرهنگ می‌توان به اهمیت این مقوله در نظر معظم‌له پی برد. مسئله‌ای که بارها از سوی ایشان و به مناسبت‌های مختلف و با بیان‌های گوناگون مورد تأکید ایشان بوده است.

آنچه در این مجموعه گردآمده و خواننده آن را از نظر می‌گذارند، بعضی اشاره‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به برخی از مهم‌ترین مصادیق کاستی‌ها و بایسته‌های فرهنگ عمومی است که در هفت فصل ارائه شده است. با نگاهی به عناوین این فصل‌ها می‌توان پی برد که گسترۀ توجه رهبر معظم انقلاب در حوزۀ فرهنگ تا کجا دامنه دارد و خواننده‌ای که می‌خواهد مبانی اندیشۀ ایشان در عرصۀ فرهنگ را دریابد می‌تواند به این کتاب مراجعه کند. عناوین اصلی عبارتند از: انس با کتاب و مطالعه، قانون‌مداری، خودباوری، استقبال از کار و داشتن وجدان کاری، اهتمام به استفاده از تولید داخلی، اصلاح الگوی مصرف، دوری گزینی از اشرافیت و تجمّل‌گرایی، اهتمام به نقد و نقدپذیری، رعایت حقوق و حُرمت زن، ورزش همگانی، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و در نهایت انس با قرآن.

دفتر نشر معارف این کتاب را در سال 1394 در 232 صفحه منتشر کرده است./925/ د 102/ ش

ارسال نظرات