۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۴۴۶۸۲
استاد حوزه علمیه نجف:

مبارزه با فساد مهمترین مساله در دوران پساداعش است

استاد حوزه علمیه نجف خواستار برخورد قانونی با مفسدان شد و بیان داشت که مبارزه با فساد مهمترین مساله در دوران پساداعش است.
حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حکیم استاد سطوح عالی حوزه علمیه نجف اشرف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حکیم استاد سطوح عالی حوزه علمیه نجف اشرف در دیدار با جمعی از نخبگان علوم اجتماعی دانشگاه بغداد به اهمیت و نقش مراجع تقلید در دوران عصر غیبت اشاره کرد و بیان داشت: مراجع تقلید باید مستقل باشند و تحت تاثیر فشارهای سیاسی و خارجی قرار نگیرند.

وی افزود: مسؤولان و فعالان حوزه‎های مختلف اجتماعی باید با علما و حوزه‎های علمیه ارتباط و همکاری داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حکیم تاکید کرد که قانون اساسی باید رعایت و عدالت و برابری در میان همه مردم برقرار شود.

وی بیان داشت: مردم عراق در دوران پساداعش با مشکلات و خطرهای بسیاری مواجه هستند بنابراین باید نسبت به هر گونه دسیسه و فتنه دشمنان هوشیار باشند.

این استاد حوزه علمیه نجف تصریح کرد: مبارزه با فساد از مسائل مهم و بسیار حائز اهمیت است که بارها مراجع تقلید نسبت به اجرای آن تاکید کرده‎اند.

وی اضافه کرد که مبارزه با فساد فقط باید در چارچوب قانون و نهادهای قضایی صورت گیرد در غیر این صورت موجب افزایش فساد و حمایت از مفسدان بزرگ می‎شود.

حجت الاسلام و المسلمین حکیم از تلاش مراکز و موسسات اجتماعی برای حمایت مادی، معنوی و آموزشی از ایتام به ویژه خانواده شهدا تقدیر و تشکر کرد.

نخبگان دانشگاه بغداد ضمن بحث و گفت‎وگو پیرامون موضوعات مختلف اجتماعی و سیاسی عراق با حجت الاسلام و المسلمین حکیم، خواستار افزایش روابط میان حوزه و دانشگاه شدند./994/ب902/ف

ارسال نظرات