۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۵۲۵۸۰
حجت الاسلام سعدی در گفت وگو با رسا؛

فلسطین، قلب تپنده امت اسلامی است

فلسطین، قلب تپنده امت اسلامی است
رییس مرکز پژوهش های اسلامی و راهبردی شهید فاضل با اشاره به نزدیک بودن روز جهانی قدس بیان داشت که فلسطین قلب تپنده امت اسلامی است.

با نزدیک شدن روز جهانی قدس، اولین همایش «نهادینه کردن عادی سازی روابط؛ پافشاری حاکمان عربی و مخالفت ملت ها» به صورت ویدئو کنفرانس در ساختمان مرکزی خبرگزاری رسا در قم به زبان عربی برگزار شد.

در این وبینار شخصیت هایی برجسته از جهان عرب نظیر دکتر احمد سعدی رییس مرکز پژوهش های اسلامی و راهبردی شهید فاضل از عراق، استاد عبدالغنی الخنجر نماینده جنبش الحق بحرین و شیخ ماهر عبدالرزاق رییس حزب اصلاح و وحدت و مفتی اهل تسنن لبنان، مشارکت کردند و به بررسی موضوعات مهمی از جمله عادی سازی روابط میان برخی کشورهای عربی از طریق تولید سریال های ماه رمضان با موضوع نهادینه کردن عادی سازی با این رژیم اشغالگر، پرداختند.

دکتر احمد سعدی رییس مرکز پژوهش های اسلامی و راهبردی شهید فاضل از عراق در این وبینار با اشاره به نزدیک بودن روز جهانی قدس، بیان داشت که در این روز جهانی مسلمانان بر حمایت از فلسطین و مسجد الاقصی، قبله نخستین پیامبر خدا(ص)، آن زخم مزمن امت اسلامی، تأکید خواهند کرد.

فلسطین قلب تپنده امت اسلامی است

دکتر سعدی ادامه داد: صهیونیست ها، اشغالگران سرزمین های فلسطینیان هستند، نه آنها و نه ترامپ، حق هیچ گونه تصرفی در این سرزمین ها را ندارند و آنچه که آنان در معامله قرن به دنبالش هستند، توهم هایی بیش نیستT بنابراین باید این توهمات را از سرشان بیرون کنند.

وی افزود: پیام مسلمانان جهان در روز قدس این خواهد بود که فلسطین قلب تپنده امت اسلامی است و همیشه در یادشان خواهد ماند و رژیم صهیونیستی رژیمی نامشروع و معامله قرن مصداق نقض قوانین بین المللی است.

رییس مرکز پژوهش های اسلامی و راهبردی شهید فاضل خاطر نشان ساخت: کوتوله هایی که اکنون در برخی کشورهای عربی بر مسلمانان حکومت می کنند، با استقبال از معامله قرن تنها عزت و شرف خود را فروختند.

گفتنی است که بسیاری از کشورهای عربی پس از مطرح شدن معامله قرن، وجهه خود را میان امت اسلامی از دست دادند و محکوم به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند، اکنون دو رویکرد اتخاذ کرده اند، یا حفظ ظاهر می کنند و خود را حامی فلسطین نشان می دهند و یا روابط پنهان خود با تل آویو را علنی و مخالفان را به شدت سرکوب می کنند که عربستان، بحرین و امارات در حال حاضر در این بخش جای می گیرند. /983/ب  

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
یک نماینده پارلمان عراق از ائتلاف اقلیم کردستان فاش کرد همه احزاب سیاسی بر سر معرفی هوشیار زیباری، وزیر خارجه پیشین به عنوان نامزد وزارت خارجه در کابینه جدید عراق توافق کرده‌اند.

این منبع کرد به سایت المعلومه گفت: احزاب سیاسی در ائتلاف کردستان و سایر فراکسیون‌های سیاسی غیر کرد تصمیم دارند به جای "فؤاد حسین" که با مخالفت احزاب شیعه و سنی مواجه شد و او را یکی از وزرای کابینه عادل عبدالمهدی قلمداد کردند، هوشیار زیباری، وزیر خارجه پیشین را به عنوان کاندیدای پست وزارت خارجه پیشنهاد کنند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، در ادامه اظهار کرد: زیباری، از رهبران حزب دموکرات کردستان به دو دلیل برای پست وزارت خارجه معرفی شد، اول اینکه همه احزاب سیاسی برای او احترام قائل هستند و دوم تجربه‌ای که او از فعالیت در دستگاه دیپلماسی داشته و نیز محبوبیت بین‌المللی که از آن برخوردار است.

منبع یاد شده افزود: مهمترین دلیل محبوبیت زیباری برای این پست از سوی احزاب ائتلاف کردستانی اینست که پس از آنکه زیباری با یک عزم سیاسی از سمت خود به عنوان وزیر دارایی کنار گذاشته شد، انتخاب او به منزله بازگرداندن اعتبار به او به شکل خاص و به شکل کلی به ائتلاف کردستانی است و احتمالا او با رای مثبت تمامی احزاب سیاسی تایید می‌شود.
0
0