۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۶۵۳۶۲۲
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

تأکید امام راحل بر انسان سازی | محصول واقعی رمضان، رسیدن به انسانیت است

تأکید امام راحل بر انسان سازی | محصول واقعی رمضان، رسیدن به انسانیت است
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه محصول واقعی رمضان رسیدن به انسانیت است، گفت: امام همیشه مسؤولان را بر ضرورت انسان سازی تشویق می‌کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، استاد عالی حوزه علمیه اهواز، صبح امروز در سلسله مباحث یار اظهار داشت: محصول واقعی ماه رمضان، رسیدن انسان به انسانیت است؛ امام راحل در فرمایشاتشان بطور مرتب بر یک موضوعی پافشاری داشتند که مخاطب آن، مسؤولان در بخش‌های مختلف بودند.

استاد حوزه علمیه اهواز بیان داشت: امام در جای دیگری فرماندهان نظامی را که در حادترین و بحرانی‌ترین شرایط به محضرشان برای کسب تکلیف رسیده بودند، مورد خطاب قرار می‌دهد آن هم به انسان سازی.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) عنوان داشت: شهید صیاد شیرازی می‌گوید که در آن جلسه یکی از فرماندهان از کمبود تجهیزات نظامی سخن گفت، اما امام در جواب بیان داشت که شما، انسان صالح و صبور دارید، بروید و آن‌ها را پیدا کنید. دشمن چنین سرمایه‌ای ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه در‌های دعا در ماه رمضان به روی ما باز شده است، گفت: ماه رمضان برای تقوا مداری تشریع شده که لازمه آن شب زنده داری است.

وی با بیان اینکه رمضان، فرصتی برای بیداری و تقویت خود است، تصریح کرد: قوی شدن در ارتباط با شیطان و امید بستن به شیطان بزرگ نیست بلکه در اعتماد و ارتباط با خدا است. /۹۴۵۶/ت303/ق
حاتم شرفی
ارسال نظرات