۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۶۵۴۹۷۰
نگاهی به آداب و رسوم هند؛

گذشته غم انگیز جشنواره «بانی» در هند

گذشته غم انگیز جشنواره «بانی» در هند
جشنواره «بانی» هر ساله به مناسبت یادبود کشته شدن یکی از رب النوع های هند باستان برگزار می شود.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، جشنواره بانی (بکش یا کشته شو) به گفته کشیش عبادتگاه دواگاراتو در ایالت اندرا پرادش بیش از یک صد سال قدمت دارد و هر ساله به مناسبت یادبود کشته شدن یکی از رب النوع های هند باستان برگزار می شود که در آن مردم بسیار زیادی از سراسر ایالت های آندرا پرادش و کارناتاکا در ماه آوریل در این عبادتگاه جمع می شوند و بوسیله چوب دستی های خود بر سر یکدیگر ضربه می زنند. این مراسم هر ساله تعداد زیادی مجروح یا کشته راهی بیمارستان ها می کند.

یک معبد در آندرا پرادش که در آن داوطلبان همه مجهز به چوب دستی های(lathis)  خود می باشند که خود را آماده مراسمی بسیار خطرناک می کنند. معبد Devaragattu واقع در کورنول مرز میان آندرا پرادش و کارناکاتا میباشد  این رویداد بنام جشنواره  Banni شب هنگام طی یک مراسم خاص برگزار می گردد. هنگامی که مجسمه های خدایان Malamma و Malleshwara از تپه Neraneki به پایین آورده می شوند مراسم آغاز می شود.

افرادی که جمعیت آنان به بیش از 1500 نفر میرسند با روشن کردن مشعل هایی از آتش به رجز خوانی پرداخته و دو گروه مساوی که از دو منطقه ایالت آندرا پرادش و کارناکاتا می باشند به نزاع دسته جمعی میپردازند و گروهی که بتواند بت ها را به معبد بالای تپه  برساند پیروز این مبارزه خواهد بود.

افراد که بیشتر آنان از کشاورزان میباشند، با پاشیدن رنگ قرمز بر پیراهن های سفید خود، و زرد چوبه به سر و صورت و خیس کردن خود به مناسبت کشته شدن شیطان Mala-Malleshwara آماده مبارزه می شوند. این مبارزه تا صبحدم ادامه دارد.

این مراسم که قدمت آن به بیش از یکصد سال میرسد، گذشته غم انگیزی داشته است، زیرا در ادوار گذشته از نیزه وادوات دیگر نیز استفاده می شده، اما از چند دهه گذشته به اینطرف فقط از چوب دستی های بلند استفاده می شود.

سوابق این جشنواره  هر چند از  مرگ و میر بسیاری نشان نمی دهد، ولی به گفته پلیس منطقه در سال  2012  یکصد و سیزده نفر و در سال 2013 سی و چهار نفر، مجروح شدند. یک نفر نیز در سال 2006 کشته شد اما پلیس می گویند این یک انتقام قتلی بوده که در حین برگزاری این مراسم اتفاق افتاده است.

اکثر مجروحان بر اثر اصابت چوب به سر و صورت مجروح می شوند، اما در این بین تعدادی هم بر اثر سوختگی  به بیمارستان و مراکز درمانی برای مداوا مراجعه می کنند./983/ب

ارسال نظرات