۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۶۵۷۱۷۷

بررسی وضعیت آوارگان روهینگیا در سی و ششمین اجلاس آسه آن

بررسی وضعیت آوارگان روهینگیا در سی و ششمین اجلاس آسه آن
سی و ششمین اجلاس «آسه آن» به صورت ویدئو کنفرانس با موضوع بررسی وضعیت آوارگان روهینگیا برگزار شد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، سی و ششمین اجلاس آسه آن در کنفرانس ویدئویی آنلاین برگزار شد. بررسی وضعیت آوارگان روهینگیا از موضوعات مورد بررسی در این کنفرانس بود. نخست وزیر مالزی در این زمینه اظهار داشت که دولت مالزی پناهندگان مسلمانان روهینگیای میانماری را دیگر نخواهد پذیرفت.

به نوشته رایزنی فرهنگی ایران در تایلند، به دلیل بکارگیری امکانات و منابع کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دیگر کشور ظرفیت پذیرفتن پناهجویان را ندارد. انتظار برخی مبنی بر پذیرفتن همه پناهجویان توسط دولت مالزی نظری منصفانه و عادلانه نیست. پذیرش اتباع خارجی در این کشور نگرانی هایی درخصوص شیوع ویروس کرونا را به دنبال داشته زیرا شیوع این بیماری در مالری از طریق اتباع خارجی بوده است.

آنگ سان سو چی نیز در این اجلاس در مورد وضعیت راخین گفت که قاچاق انسان و درگیری های قومی و تروریسم دو چالش های فعلی دولت میانمار در منطقه راخین است. این دو چالش به منزله تهدیدهایی برای تمام جهان نیز محسوب می شود. کشورهای عضو آسه آن این مسائل را نه تنها برای منطقه بلکه برای صلح و هماهنگی جهانی نیز حل خواهد کرد. من معتقدم که ما می توانیم با هم به طور مثبتی در حل این مسائل همکاری کنیم.

وزیر امور خارجه اندونزی اظهار داشت که در این هفته حدود 100 نفر سوار بر قایق های روهینگیایی در سواحل ساحل آچه نجات یافته اند. بازگشت پناهجویان کشور اولویت کار دولت اندونزی است.

ارسال نظرات