۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۶۵۸۸۵۹
رئیس ستاد نماز جمعه کاشان مطرح کرد؛

برگزاری ۶۸۸ نماز جمعه از زمان حضور آیت الله نمازی در کاشان

برگزاری ۶۸۸ نماز جمعه از زمان حضور آیت الله نمازی در کاشان
کاشانی نژاد گفت: با ورود سفیر ولایت آیت الله عبدالنبی نمازی به کاشان و ایجاد ستاد برگزاری نماز جمعه کاشان به شکل جدید از یک دی ۸۵ تا کنون ۶۸۸ نماز جمعه برگزار شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، علیرضا کاشانی نژاد شنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره در پیش بودن پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه به فرمان امام خمینی(ره) گفت: یکی از رموز استحکام و تداوم اثربخش در صحنه داخلی و جهان اسلام نماز‌های عبادی و سیاسی جمعه است.

وی افزود: این سنگر دفاع از ارزش‌های والای اسلام از ابتدای پیروزی انقلاب در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان هم چنان مؤثر و اثربخش بوده است، چرا که منویات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب همه هفته از سوی امامان جمعه در سراسر کشور برای توده‌های مردم بیان می‌شود.

کاشانی نژاد گفت: تجمع هفتگی امت اسلامی در پایگاه‌های نماز جمعه و ارائه راهکار‌های مقابله با ترفند‌ها و شیطنت‌های دشمن توسط نمایندگان رهبری بزرگترین و بهترین شیوه مبارزه با تهاجم فرهنگی است.

وی ادامه داد: نماز یکی از مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی و کارسازترین و اثر بخش‌ترین ابزار قدرت هر نظامی به شمار می‌رود و به همین سبب است که دشمنان نهایت تلاش خود را جهت تخریب ساحت مقدس این سنگر دفاع از انقلاب و ولایت بر کار بسته است.

به گفته وی پایگاه‌های نماز جمعه مستقیماً زیر نظر رهبر معظم انقلاب و توسط نمایندگان ایشان اداره می‌شود و این رمز موفقیت این نهاد مقدس تاکنون بوده وخواهد بود.

کاشانی نژاد با اشاره به فرمایش رهبری که نماز جمعه قرارگاه ایمان و بصیرت و اخلاق» و مهمترین وظیفه ائمه جمعه  «تبیین حقایق و هدایتگری فرهنگی و سیاسی» است، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه می‌فرماید، به کار بردن تعبیر قرارگاه برای نماز جمعه به این علت است که ما در حال یک مقابله معنوی، اعتقادی و ایمانی و سیاسی هستیم که همانند دوران دفاع مقدس، به ما تحمیل شده است، بنابراین دفاع لازم و ضروری است.

مصلای نمازجمعه ستاد ساماندهی فعالان و مراکز فعال فرهنگی است
وی همچنین با اشاره به این فرمایش رهبری که نمازجمعه قرارگاه تقوا، ایمان، بصیرت و اخلاق است، افزود: مصلای نماز جمعه به عنوان ستاد ساماندهی و هماهنگ سازی فعالان و مراکز فعال فرهنگی هر شهری قرار گرفته است.

رئیس ستاد نماز جمعه کاشان یادآور شد: بعد از رحلت آیت الله سید مهدی یثربی نماینده فقید مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان، با ورود سفیر ولایت آیت الله عبدالنبی نمازی به کاشان،از یکم دی ماه سال ١٣٨٥ ستاد برگزاری نمازجمعه به شکل جدید ایجاد و تا امروز ۶۸۸ نمازجمعه را برگزار کرده است.

به گفته وی در این مدت، ستاد نماز جمعه کاشان علاوه بر برگزاری نماز جمعه، فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، نشست‌ها، همایش‌ها و نمایشگاه‌ها را نیز در مصلای نماز جمعه کاشان برگزار کرده است.

کاشانی نژاد گفت: پنجم مرداد سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر اقامه نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه تهران به امامت مرحوم آیت الله طالقانی در سال ۵۸، فرصت مغتنمی است تا در این ایام مطالب بیشتری برای نماز جمعه بیان شود.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده بعد از حضور آیت الله نمازی در کاشان اشاره کرد و گفت: با حضور سفیر ولایت آیت الله نمازی در کاشان شورای مشورتی ایشان با حضور ۱۳ نفر از صاحب نظران و نمایندگان تشکل‌های مختلف در کاشان تشکیل شد که این شورا به صورت ماهیانه تشکیل جلسه داد.

رئیس ستاد نماز جمعه کاشان ادامه داد: پیشنهاد موضوعات مورد نیاز جامعه برای مطرح شدن در خطبه‌های نماز جمعه، بررسی بازخورد خطبه‌ها براساس موضوعات مطرح شده و نظارت بر اجرای برگزاری نمازجمعه از جمله فعالیت‌های این شورا است.

اجرای پروژه عظیم مصلای بقیه الله الاعظم از مهمترین اقدامات آیت الله نمازی در کاشان است
کاشانی نژاد همچنین مکان یابی و کلنگ زنی و اجرای پروژه عظیم مصلی بقیه الله الاعظم کاشان در ورودی شهرستان کاشان ازاتوبان کاشان- قم و کاشان - اصفهان در اول آبان سال ۸۸ و افتتاح و بهره برداری از فاز نخست این پروژه در ۲۶ مهر سال ۹۲ با ظرفیت ۵ هزار نفر نمازگزار جمعه را یکی از ماندگارترین اقدامات آیت الله نمازی در شهرستان کاشان اعلام کرد.

وی در ادامه روابط عمومی و اطلاع رسانی، امور جوانان، معاونت‌های پشتیبانی و توسعه، سیاسی اجتماعی، فرهنگی تبلیغی و معاونت خواهران و تعدادی عضو افتخاری واجد شرایط شامل فرهیختگان و معتمدین صنوف و اقشار مختلف را از جمله اعضای ستاد نماز جمعه کاشان اعلام کرد و گفت: اعضای ستاد نماز جمعه به عنوان بازوان توانمند امام جمعه و براساس مقررات مصوب فعالیت می‌کنند.

رئیس ستاد نماز جمعه کاشان همچنین پیاده کردن خطبه‌های نماز جمعه و انتشار آن در سایت سفیر ولایت، تهیه آرشیو عکس و فیلم، تهیه کتاب خطبه‌های سال، دعوت از سخنرانان برای سخنرانی قبل از خطبه ها، دعوت از قاریان و موذنین ممتاز شهرستان و آماده سازی مکان مصلا برای برگزاری نماز جمعه را از جمله فعالیت‌های ستاد نماز جمعه در طول هفته برشمرد.
 
توجه جدی ستاد نماز جمعه کاشان به جوانان
کاشانی نژاد توجه جدی به موضوع جوانان را یکی از مهمترین برنامه های امسال ستاد نماز جمعه کاشان اعلام کرد و افزود: برای جذب جوانان به نماز‌های جمعه برنامه ریزی‌های مدونی انجام شده است که با بهبود شرایط شیوع کرونا و آغاز به کار مجدد نماز جمعه در کاشان این برنامه‌ها اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است، پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نمازجمعه در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت الله طالقانی است./۱۳۰۷/پ210/ق
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات