۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۶۰۴۹۵
نماینده ولی فقیه در مازندران:

زیر پا گذاشتن دستورالعمل های بهداشتی مصداقی از خرافات است

زیر پا گذاشتن دستورالعمل های بهداشتی مصداقی از خرافات است
حجت الاسلام والمسلمین لائینی گفت: زیرپاگذاشتن موازین سلامت مصداقی از خرافات است و خرافات در مجلس امام حسین(ع) همچون سم مهلکی است که آثار و خاصیت عزاداری را از بین می برد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، گفت: باطن مردم ما عاشورایی و حسینی است و مردم ما را نمی توان بدون شک از عاشورا و امام حسین(ع) جدا کرد.

وی با بیان این که سلامت و حفظ جان مردم نیز یک مسأله واجب و جدی است، افزود: زیر پا گذاشتن موازین سلامت مصداقی از خرافات است و خرافات در مجلس امام حسن(ع) همچون سم مهلکی است که آثار و خاصیت عزاداری را از بین می برد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که ما باید در مجالس عزاداری امام حسین(ع) الگوی عمل کنندگان به همه توصیه های بهداشتی باشیم، خاطرنشان کرد: برگزاری عزاداری در فضای باز باید اولویت نخست قرار گیرد و از برگزاری عزاداری در فضاهای مسقف پرهیز شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند همه باید تابع دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا باشند، ادامه داد: به همین دلیل باید از دسته روی و همچنین اطعام دهی به شیوه های معمول سال های گذشته پرهیز شود.

امام جمعه ساری بر ضرورت رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی از سوی عزاداران حسینی تأکید کرد و گفت: زدن ماسک و همچنین ضد عفونی کردن محل های برگزاری عزاداری امری ضروری است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که خطرکرونا خطر جدی است و فاجعه به دنبال دارد، تصریح کرد: کرونا همچون یک بمب است که یک هفته و ده روز بعد منفجر می شود و خسارتش به مراتب از بمب های معمولی بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که سلامت و جان عزاداران از اهمیت بسیار بالایی برای همه دلسوزان نظام برخوردار است، ادامه داد: هیأت های مذهبی امسال با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی باید عزاداری امام حسین(ع) را برگزار کنند.

وی، رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ماه محرم را فصل الخطاب دانست و خاطرنشان کرد: همه هیأت های مذهبی و افراد مؤمن و حسینی باید امسال عزاداری ماه محرم را بر طبق دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا برگزار کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اگر تصمیمی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در سطح کشور گرفته می شود تنها با هدف حفظ جان و سلامت مردم است، ادامه داد: همه وظیفه دارند تابع این ستاد و مصوبات ابلاغی آن باشند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که ان شاءالله عزاداری حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری مراسم ماه محرم الگو خواهند بود، افزود: همه فعالان و دست اندرکاران این بخش باید تلاش کنند تا ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، مراسم ماه محرم با شکوه و عظمت برگزار شود./950/د102/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
نحوه برگزاری عزاداری نیاز به وحدت رویه و انسجام بیشتری دارد .
0
0