۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۶۷۱۵۴
رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین:

مکرون به تمام انبیای الهی توهین کرد

مکرون به تمام انبیای الهی توهین کرد
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان این که مکرون با حرکتش تمام انبیای الهی را در معرض توهین قرار داده است، گفت: همه باید این حرکت را محکوم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به حوادث اخیر فرانسه گفت: سابقه موضع گیری های غیر عاقلانه مکرون و برخی از مسؤولان فرانسه در گذشته، حکایت از همراهی آنها با صهیونیسم دارد.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: سابقه بسیار زشت مسؤولان فرانسوی در تصرف و دخالت در امور برخی از کشورها به ویژه کشورهای اسلامی، صفحات تاریکی را برای تاریخ فرانسه ثبت کرده است.

وی حرکت رییس جمهور فرانسه را برای تمامی انبیای الهی مخاطره آمیز دانست و گفت: متأسفانه رییس جمهور فرانسه حرکتی را آغاز کرده که به واسطه این حرکت شوم، چهره نورانی تمامی انبیا در معرض مخاطره توهین قرار می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال خاطرنشان کرد: اسلام دین جامعی است که با احترام به همه ادیان و انبیای الهی، سعی بر تکریم ضوابط اداره جامعه و دیانت بشر دارد و پیامبر اسلام، پیامبر خیر، رحمت و برکتی است که برای تکریم مکارم اخلاق بشر مبعوث به رسالت شده است.

وی با بیان این که نبی اکرم(ص) عقل نخستین است که توانسته با تکمیل همه عقول بشری، دین کامل برای اداره جامعه بشری را از جانب حق تعالی ارائه کند، اظهار کرد: پیامبراکرم(ص) به همه انسان ها آموخته است که به شخصیت های برجسته دینی با احترام، نظر، نگاه و گفت‌وگو کنند.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: متأسفانه در این سال ها جز توهین و اهانت به بشریت، انسانیت و همه انبیای الهی از سوی مکرون رخ نداده است.

وی ادامه داد: زمانی که فرد توهین کننده به پیامبر اسلام(ص) مورد حمایت این انسان تهی دست از نظر مکارم اخلاق بشری و انسانیت قرار می گیرد، یعنی به همه انبیای الهی و همه انسان هایی که قلب، دل و مغز آنها در جهت تبلور جامعه بشریت و انسانی قرار دارد، توهین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال اضافه کرد: بنابراین همه باید این انسان پلیدی را که با حمایت از توهین کنندگان به نبی مکرم اسلام، جامعه بشری را تهدید کرده است، محکوم کنند یعنی همان گونه برخی از مسؤولان رده اول مملکت و نظام اسلامی ما این فرد را محکوم کردند، آنهایی که از این قافله عقب مانده درس گیرند و با سکوت خود آب به اسیاب دشمن نریزند.

وی افزود: همه مسؤولان و غیر مسؤولان باید نسبت به توهین مکرون به صورت صریح انزجار خود را اعلام کنند و امیدارویم کسانی که با مسامحه کاری و سهل انگاری از این مباحث مهم گذر می کنند، متنبه شوند./1324/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
نقشه های آنان نقش بر آب می شود.
0
0