۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۷۹۵۶۶
متولی مدرسه علمیه امام هادی (ع):

نامزدها از تخریب و عوام‌فریبی پرهیز کنند

نامزدها از تخریب و عوام‌فریبی پرهیز کنند
خوزستان - حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: اجرا جزء وظایف شورا نیست و یکی از آفات و آسیب‌هایی که متوجه شورا بوده دخالت در مسائل اجرایی است.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، متولی مدرسه علمیه امام هادی (ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ضمن تسلیت ایام شهادت امیرالمؤمنین (ع) با اشاره به اهمیت انتخابات شورای شهر و روستا در توسعه شهر‌ها بیان داشت: شورا‌ها نقش بسیار مهمی را در توسعه شهرها، روستا‌ها و بخش‌ها ایفاء می‌کنند؛ بر طبق قانون اساسی چندین سال اجرای این مهم به تعویق افتاد، اما می‌توان گفت که بخشی از اداره کشور به عهده شورا‌ها است.

متولی مدرسه علمیه امام هادی (ع) یکی از آسیب‌های شورا را دخالت در مسائل اجرایی خواند و بیان داشت: شورا‌های اسلامی شهر و روستا بر اساس قوانین و مقررات منتخبین مردم هستند که باید ضمن برنامه ریزی بر اجرای آن نظارت کنند؛ البته اجرا جزء وظایف شورا نیست و یکی از آفات و آسیب‌هایی که متوجه  شورا بوده؛ دخالت در مسائل اجرایی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در رابطه با وظایف شورای شهر و روستا تصریح کرد: برنامه ریزی، نظارت بر اجرا، تصویب قوانین و مقررات و بودجه شهرداری از سری وظایف شورا شهر و روستا است.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری انتخابات سالم در خصوص فعالیت‌های شورا‌های سابق افزود: متأسفانه تاکنون شاهد تجربه مثبتی از شورا‌ها نبوده ایم و با نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم؛ اگر چه در برخی دوره‌ها خوب عمل شد، اما باید به حد مطلوب نزدیک شویم.

متولی مدرسه علمیه امام هادی (ع) افزود: نامزد‌ها باید با ارائه برنامه‌های خود به مردم آرا صحیحی را به دور از جنجال و عوام فریبی کسب نمایند و مردم نیز به توانایی و برنامه‌های کاندید‌ها رأی بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به مضرات رأی دادن‌های قومی و قبیله ادامه داد: رأی دادن‌های قومی و طایفه‌ای نمی‌تواند کمکی به توسعه شهر‌ها داشته باشد؛ امیدواریم در این دوره از انتخابات شورا‌ها شاهد حضور مردم باشیم و افرادی انتخاب شوند که به توسعه شهر‌ها توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه اعضای شورا به جای مسائل سیاسی به فکر شهر و روستا‌ها باشند، اظهار داشت: اعضای شورا پیش از آن که به دنبال مسائل سیاسی باشند به فکر مسائل شهری و روستایی باشند و خلاء‌ها و ضعف‌های موجود را پوشش دهند.

 متولی مدرسه علمیه امام هادی (ع) در پایان با اشاره به ویژگی‌های کاندید اصلح و انتخاب آن از میان انبوه داوطلبان تصریح کرد: داشتن تعهد، تخصص، تشخیص اولویت ها، سلامت اقتصادی، دینی و مالی از ویژگی‌های کاندید اصلح است. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات